فغانی:برای جام جهانی در زمین خاکی تمرین می‌کنیم/نخستین اشتباه در روسیه منجر به خداحافظی از جام می‌شود

داور بین المللی فوتبال کشورمان گفت: برخی از داوران جوان کشورمان دوست داشتند کنار ما تمرین کنند و به همین علت ما تصمیم گرفتیم همراه با آن‌ها در زمین خاکی به تمرین بپردازیم.

علیرضا فغانی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تیم داوری کشورمان پیش از حضور در جام جهانی بیان کرد:خوشبختانه پیش از حضور در جام جهانی چهار سمینار خوب را پشت سر گذاشتیم و عملکردمان در تست ها هم موفقت آمیز بوده است.خدا را شکر مورد خاصی در تست های پزشکی،بدنی و کتبی نبود، در چند روز باقیمانده هم تمرینات مان را پیگیری می کنیم تا با آمادگی بیشتری راهی  جام جهانی 2018 روسیه شویم.

به دنبال ارائه بهترین عملکردمان هستیم

او درباره میزان آمادگی تیم داوری ایران برای جام جهانی گفت:بدون شک جام جهانی مهم ترین رویداد فوتبالی جهان است و هر داوری که در آنجا حضور می یابد از همه جهات آماده است. ما هم مانند سایر داوران حاضر در جام جهانی به دنبال این هستیم تا بهترین عملکرد ممکن را در روسیه داشته باشیم.خوشبختانه در طول این مدت تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته ایم و امیدوارم بتوانیم موفق تر از گذشته در این تورنمنت شرکت کنیم.

فغانی درباره پیگیری تمریناتش همراه با منصوری گفت:رضا سخندان به تنهایی در مشهد تمریناتش را دنبال می کند.من هم به همراه منصوری و برخی داوران دیگر دسته پایین تر لیگ برتر تمرینات مان را در زمین های خاکی دنبال می کنیم.شاید سوال اصلی شما این باشد که چرا ما در پیست خاکی تمرین می کنیم، باید بگویم برخی از داوران جوان کشورمان دوست داشتند کنار ما تمرین کنند و به همین علت ما تصمیم گرفتیم همراه با آنها در زمین خاکی به تمرین بپردازیم.

آرزوی قلبی من موفقیت بازیکنان تیم ملی در جام جهانی است

داور بین المللی کشورمان گفت:خوشبختانه در این چند سال اخیر مسابقات معتبری چون جام ملت های آسیا،جام باشگاه های آسیا و المپیک را قضاوت کرده ایم و همین مسئله باعث شده که اعتماد به تیم داوری ایران افزایش یابد.امیدوارم این اعتماد برای جام جهانی هم رخ بدهد و ما نیز بتوانیم با عملکردی خوب و قابل قبول به اعتماد مسئولان فیفا پاسخ مثبت بدهیم. هر چند که آرزوی قلبی من این است بازیکنان تیم ملی با توجه به پتانسیلی که دارند،بتوانند در جام جهانی ضمن کسب نتایجی خوب جواز حضور در مرحله دوم جام جهانی را هم کسب کنند، باعث خوشحالی مردم کشورمان شوند.

تاپ///فغانی:برای جام جهانی در زمین خاکی تمرین می کنیم/نخستین اشتباه در روسیه منجر به خداحافظی از جام می شود

هدف و رویای اصلی ما سوت زدن در فینال جام جهانی است

او در مورد اینکه پیش بینی می کند تیم داوری ایران تا در چه مرحله ای از جام جهانی قضاوت کنند،گفت:آن چیزی که من در جام جهانی یاد گرفتم این که ممکن است با یک اشتباه کلا پرونده تیم داوری ایران در جام جهانی بسته شود و به نوعی هر بازی برای ما باید حکم فینال را داشته باشد، همان طور که تمام بازی های تیم ملی در روسیه برای بازیکنان سرنوشت ساز و حائز اهمیت هستند.سعی ما بر این است تا در هر دیداری که قضاوت می کنیم ضمن عملکردی قابل قبول نمره خوبی هم کسب کنیم.هدف و رویای اصلی ما سوت زدن در فینال جام جهانی است و با اتفاقاتی که در این چند سال اخیر برای ما به وقوع بیوسته، نشان دادیم که می توانیم چنین امری را محقق کنیم.می خواهیم قدم به قدم و با تمرکز کافی در هر بازی قضاوت کنیم.

رویای فینال جام جهانی با پشتوانه ۱۲ سکه طلا!
مسئولان جام جهانی خواستار ورود فیفا به دزدی هوایی عربستانی‌ها شدند
تیم داوری عربستان از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حذف شد

۵ سال پیش

معتقدم حق تیم داوری کشورمان که فینال المپیک را قضاوت کرد 12 سکه نبود

فغانی در پاسخ به این سوال که او قبلا بابت دریافت پاداش جام جهانی از مسئولان فدراسیون فوتبال گله مند بود، این چنین پاسخ داد:این گفته های من مربوط به زمان المپیک بود و معتقدم حق تیم داوری کشورمان که فینال المپیک را قضاوت کرد  12 سکه نبود.اما با این حال خوشبختانه طبق مصوبه و حمایت های فدراسیون فوتبال قرار بر این شد هر پاداشی که برای بازیکنان تیم ملی تعلق می گیرد همان اندازه هم به ما داده شود.در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی که توسط دولت انجام گرفت از بدشانسی ما تنها ده سکه به هر شخصی پاداش داده شد که باز هم این اتفاق خرسندیم و امیدوارم بتوانیم با عملکرد خوبمان در جام جهانی جواب این عزیزانی را که در طول این مدت برای ما زحمت کشیدند را بدهیم.

تاپ///فغانی:برای جام جهانی در زمین خاکی تمرین می کنیم/نخستین اشتباه در روسیه منجر به خداحافظی از جام می شود

هیچ توقعی از مسئولان فدراسیون فوتبال نداریم

داور بین المللی کشورمان در مورد اینکه آیا پاداشی بابت حضور در جام جهانی برای آنها در نظر گرفته شده است یا خیر،توضیح داد: در دیدار با رئیس جمهور محترم او به هر شخصی ده سکه داد.ما در حال حاضر هیچ توقعی از مسئولان فدراسیون فوتبال نداریم و به امید خدا بعد از اتمام جام جهانی باید ببینیم شرایط چگونه پیش می رود!من نمی توانم همیشه بیایم و از مسئولان گلایه ای داشته باشم.البته شاید در برخی مواقع حرف هایی می زنم که شاید برای خود من هم نباشد و این گفته هایم بیشتر برای کسانی است که بعد از ما می خواهند وارد این عرصه شوند.شاید در آئین نامه وزارت ورزش ما هیچ پیش بینی نشده باشد مبنی بر اینکه اگر یک داور فینال مسابقات جهانی و المپیک را قضاوت کرد برای او پاداشی در نظر گرفته شود. ما اولین تیم داوری در آسیا بودیم که توانستیم فینال المپیک را سوت بزنیم.

فغانی درباره اینکه آیا مسئولان ورزش کشور از آنان حمایت می کنند یا خیر،تصریح کرد:حضور داوران کشورهای حاشیه خلیج فارس در تورنمنت های بین المللی بیشتر از ما به چشم می آید،البته هر چند که نگاه ها به سمت داوری ما در طول این مدت اخیر خوشبختانه تغییر یافته اما از دوران ما گذشته بهتر است به فکر آیندگان باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جعفر نژاد ا
۲۱:۱۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
سلام به امید خدا مثل همیشه داوری خوبی داشته باشید برای سلامتی گروه داوری ایران وسلامتی جناب تاج روز میلا امام حسن مجتبی (ع ) حرم میرم وبرایتان دعا میکنم خداوند هرچه آقای تاج حالشان خوب شود
آخرین اخبار