رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته؛

بزرگترین زلزله هفته گوريه و دهدز را لرزاند/ ثبت٩١ زمين لرزه در كشور

زلزله‌ای به بزرگی ٤.٣ ریشتری، ۲ شهر گوریه و دهدز استان خوزستان را لرزاند که بزرگترین زلزله هفته بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله های رخ داده در کشور از 4 تا  10 خرداد  را به اطلاع می‌رسانیم، تعداد ٩١  زلزله در این فاصله  به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است:

جمعه 4 خرداد

در دوزین استان گلستان زلزله‌ای به بزرگی ٣.٥ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است؛ در برد خون استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی ٣.٥ ریشتر در عمق ١٤ کیلومتر به ثبت رسیده است، سومار استان کرمانشاه را زلزله‌ای به بزرگی ٢.٥ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر لرزاند.

زلزله 3.7 ریشتری در دهرم

در لالی استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ٢.٦ ریشتر در عمق ٩ کیلومتر رخ داده است؛ در میانرود این استان زلزله‌ای به بزرگی ٢.٨ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر به ثبت رسیده است، در دهرم استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ٢.٨ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این شهر به بزرگی ٣.٧ در عمق ١٠ کیلومتر بوده است، نودان این استان را زلزله ای به بزرگی ٢.٦ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر لرزاند.

شنبه 5 خرداد

در محمد آباد ریگان استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ٢.٦ ریشتر در عمق ١٤ کیلومتر رخ داده است؛ بزنجان این استان را زلزله‌ای به بزرگی ٣.٨ ریشتر در عمق ٢٤ کیلومتر لرزاند، در محمود آباد استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی ٢.٥ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر به ثبت رسیده است.

در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ٢.٩ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است؛ در دهرم استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ٣.٧ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر به ثبت رسیده است، در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ٢.٩ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر رخ داده است.

در خانه زنیان استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ٢.٧ ریشتر در عمق ١٣ کیلومتر به ثبت رسیده است؛ زلزله دیگر این شهر به بزرگی ٢.٦ ریشتر در عمق ٩ کیلومتر بوده است، لار این استان را زلزله‌ای به بزرگی ٣.٢ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر لرزاند.

در تخت استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ٢.٩ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است؛ در شوش استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ٢.٧ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر به ثبت رسیده است، در گوریه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ٤.٣ ریشتر در عمق ٢٣ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این شهر به بزرگی ٣.٦ ریشتر در عمق ٧ کیلومتر بوده است.

در گوریه استان خورستان زلزله‌ای به بزرگی ٤.٣ ریشتر در عمق ١٩ کیلومتر رخ داده است؛ زلزله دیگر این شهر به بزرگی ٣.٥ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر بوده است، شوشتر این استان را زلزله‌ای به بزرگی ٢.٧ ریشتر در عمق ١١ کیلومتر لرزاند، زلزله دیگر شهر گوریه به بزرگی ٣.٢ ریشتر در عمق ٢٣ کیلومتر بوده است، زلزله دیگر این شهر به بزرگی ٢.٧ ریشتر در عمق ٢٢ کیلومتر بوده است.

در نوده خاندوز استان گلستان زلزله‌ای به بزرگی ٣.٤ ریشتر در عمق ١٧ کیلومتر رخ داده است.


بیشتر بخوانید: چرا ایران می لرزد؟/ زلزله های ایران به هم مرتبط نیستند


زلزله 4.1 ریشتری در میانرود استان خوزستان

یکشنبه 6 خرداد

در شوشتر استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ٢.٦ ریشتر در عمق ٩ کیلومتر رخ داده است؛ الوان این استان را زلزله‌ای به بزرگی ٢.٧ ریشتر در عمق ٥ کیلومتر لرزاند، در گوریه این استان زلزله‌ای به بزرگی ٢.٧ ریشتر در عمق ١٢ کیلومتر رخ داده است، در حاجی آباد استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ٣.٢ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر به ثبت رسیده است.

در بوئین زهرا استان قزوین زلزله‌ای به بزرگی ٢.٦ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است؛ دهرم استان فارس را زلزله‌ای به بزرگی ٢.٧ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر لرزاند، شوشتر استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ٢.٥ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر را تجربه کرد.

در میانرود استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۴.۱ ریشتری در عمق ۲۵ کیلومتری، طول ۴۸.۴۱۷ و عرض ۳۲.۲۶۲ جغرافیایی رخ داده است؛ همچنین زلزله دیگر در شهر دزفول این استان به بزرگی ۲.۷ ریشتری، در عمق ۱۰ کیلومتری، طول ۴۸.۴۵۱ و عرض ۳۲.۲۲۳ جغرافیایی به ثبت رسیده است، در شوش این استان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتری، عمق ۱۱ کیلومتر، طول ۴۸.۳۲۷ و عرض ۳۲.۲۴۰ جغرافیایی رخ داده است، شوشتر این استان را زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتری، عمق ۱۰ کیلومتر به طول ۴۸.۷۸۳ و عرض ۳۲.۰۹۹ جغرافیایی لرزاند.

در میانرود استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری، طول ۴۸.۳۸۴ و عرض ۳۲.۲۶۲ جغرافیایی رخ داده است؛ در شاندیز استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتری، عمق ۱۲ کیلومتری، طول ۵۹.۱۵۶ و عرض ۳۶.۳۱۴ جغرافیایی به ثبت رسیده است، در دزفول استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتری در عمق ۱۹ کیلومتری به طول ۴۸.۵۱۱ و عرض ۳۲.۴۸۴ جغرافیایی رخ داده است.


بیشتر بخوانید: مصدومیت چهار نفر در زلزله سی سخت/ اعزام 12 تیم‌ ارزیاب اورژانس به یاسوج


در شوشتر استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتری در عمق ۹ کلیومتری، طول ۴۸.۷۴۵ و عرض ۳۲.۰۴۷ به ثبت رسیده است؛ در میانرود این استان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتری در عمق ۱۵ کیلومتری، طول ۴۸.۳۵۴ و عرض ۳۲.۲۴۹ جغرافیایی رخ داده است، لنده استان کهگیلویه و بویر احمد زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتری در عمق ۷ کیلومتری، طول ۵۰.۳۴۸ و عرض ۳۲.۲۴۹ جغرافیایی را تجربه کرد.

شوشتر استان خوزستان را زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتری، عمق ۱۰ کیلومتری، طول ۴۸.۷۸۶ و عرض ۳۲.۲۵ جغرافیایی را لرزاند؛ در شوش این استان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری، طول ۴۸.۱۲۴ و عرض ۳۲.۱۴۷ جغرافیایی رخ داده است، آخرین زلزله این روز در نصرآباد استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتری، عمق ۸ کیلومتری، طول ۵۲.۰۵۲ و عرض ۳۲.۱۷۴ جغرافیایی به ثبت رسیده است.

دوشنبه ۷ خرداد

در شوش استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتری، عمق ۹ کیلومتری، طول ۴۸.۲۴۴ و عرض ۳۲.۱۷۵ جغرافیایی رخ داده است؛ در میانرود این استان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ کیلومتر به عمق ۱۰ کیلومتر، طول ۴۸.۴۴۱ و عرض ۳۲.۲۷۴ جغرافیایی به ثبت رسیده است، مال خلیفه استان چهارمحال و بختیاری زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتری، عمق ۱۰ کیلومتر، طول ۵۱.۳۳۲ و عرض ۳۱.۱۸۱ را تجربه کرد.


بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره بروز زلزله‌های اخیر در کشور/ پیش بینی وقوع زلزله توجیه علمی دارد؟


زلزله ای به بزرگی 3.4 رشتر اسلامیه استان خراسان را لرزاند

بابامنیر استان فارس را زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتری و عمق ۱۰ کیلومتر، طول ۵۱.۰۵۴ و عرض ۳۰.۱۰۰ جغرافیایی لرزاند؛ در میانرود استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۰ ریشتری، عمق ۱۰ کیلومتری، طول ۴۸.۴۳۰ و عرض ۳۲.۲۸۰ جغرافیایی به ثبت رسیده است، در اسلامیه استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتری، عمق ۹ کیلومتری، طول ۵۸.۲۳۷ و عرض ۳۳.۹۸۵ جغرافیایی رخ داده است.

زلزله 3.0 ریشتری در گوریه

در ارکواز استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتری، در عمق ۱۳ کیلومتری، طول ۴۶.۴۱۵ و عرض ۳۳.۳۷۱ جغرافیایی به ثبت رسیده است؛ در راور استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتری، در عمق ۸ کیلومتر، طول ۵۷.۱۸۲ و عرض ۳۱.۳۷۹ جغرافیایی رخ داده است، گوریه استان خوزستان را زلزله‌ای به بزرگی ۳.۰ ریشتری، عمق ۱۰ کیلومتری، به طول ۴۸.۷۱۴ و عرض ۳۱.۹۳ جغرافیایی لرزاند.

در میانرود استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتری، عمق ۱۱ کیلومتر، طول ۴۸.۴۴۵ و عرض ۳۲.۲۸۳ جغرافیایی رخ داده است؛ در نودژ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر، در عمق ۱۱ کیلومتر، طول ۵۷.۴۸۲ و عرض ۲۷.۶۳۰ جغرافیایی تجربه شده است، در شوش استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر، عمق ۲۰ کیلومتر، طول ۴۸.۷۸۵ و عرض ۳۱.۹۸۲ جغرافیایی به ثبت رسیده است.

ثبت زلزله 3.8 ریشتری در سفید دشت

الوان استان خوزستان را زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر، عمق ۱۰ کیلومتر، طول ۴۸.۴۹۸ و عرض ۳۱.۷۰۹ جغرافیایی لرزاند؛ منوجان استان کرمان را زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتری، عمق ۱۲ کیلومتر، طول ۵۷.۶۷۰ و عرض ۲۷.۵۱۳ جغرافیایی به ثبت رسیده است، در سفید دشت استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر، در عمق ۲۰ کیلومتر، طول ۵۱.۲۳۷ و عرض ۳۴.۱۶۸ جغرافیایی رخ داده است.


بیشتر بخوانید: زلزله ملارد گسل تهران را فعال نکرده است/ شواهد علمی مبنی بر ارتباط پدیده هارپ با وقوع زلزله‌ در دست نیست


زلزله 3.5 ریشتری سفید دشت استان اصفهان را لرزاند

سرخنکلاته استان گلستان را زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر، طول ۵۴.۶۰۳ و عرض ۳۶.۸۵۷ جغرافیایی لرزاند؛ در سفید دشت استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر، در عمق ۲۱ کیلومتر، طول ۵۱.۲۳۶ و عرض ۳۴.۱۵۹ جغرافیایی به ثبت رسیده است، غرق آباد استان مرکزی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتر، طول ۴۹.۷۵۳ و عرض ۳۴.۹۱۸ جغرافیایی لرزاند، آخرین زلزله این روز در دهرم استان فارس به بزرگی ۲.۵ ریشتر، عمق ۱۴ کیلومتر، طول ۵۲.۱۱۰ و عرض ۲۸.۵۱۷ جغرافیایی بوده است.

گزارش زلزله 3.4 ریشتری در گوریه

سه شنبه ۸ خرداد

در بروجرد استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر، عمق ۸ کیلومتر، به طول ۴۸.۷۵۸ و عرض ۳۳.۸۷۴ جغرافیایی رخ داده است؛ در گوریه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر، عمق ۲۵ کیلومتر، طول ۴۸.۶۴۷ و عرض ۳۱.۹۱۸ جغرافیایی به ثبت رسیده است، زلزله دیگر این شهر به بزرگی ۲.۵ ریشتر، عمق ۱۱ کیلومتر، طول ۴۸.۶۷۴ و عرض ۳۱.۹۳۲ جغرافیایی بوده است، همچنین زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۶ ریشتر، عمق ۶ کیلومتر، طول ۴۸.۶۲۷ و عرض ۳۱.۹۰۱ جغرافیایی رخ داده است.


بیشتر بخوانید: آيا ممکن است زلزله ديگری در تهران رخ دهد + فیلم


زر آباد استان آذربایجان غربی توسط زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر، عمق ۷ کیلومتر، طول ۴۴.۴۶۶ و عرض ۳۸.۷۲۵ جغرافیایی لرزیده است؛ در گوریه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر، در عمق ۱۵ کیلومتر، طول ۴۸.۶۵۳ و عرض ۳۱.۹۴۶ جغرافیایی به ثبت رسیده است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر، طول ۵۷.۳۳۸ و عرض ۳۰.۸۱۴ جغرافیایی رخ داده است.

زر آباد استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ کیلومتر، در عمق ۲۰ کیلومتر، طول ۴۴.۲۳۷ و عرض ۳۸.۷۴۶ جغرافیایی را تجربه کرده است؛ آخرین زلزله این روز در سرجنگل استان سیستان و بلوچستان به بزرگی ۴.۰ ریشتر، در عمق ۱۰ کیلومتر، طول ۵۹.۷۳۵ و عرض ۲۹.۱۷۷ جغرافیایی رخ داده است.

چهارشنبه ۹ خرداد

در حمیدیه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتری، در عمق ۵ کیلومتر، طول ۴۸.۴۷۱ و عرض ۳۱.۶۸۷ جغرافیایی رخ داده است؛ در مصیری استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتری، عمق ۵ کیلومتری، طول ۵۱.۶۴۸ و عرض ۳۰.۲۱۴ جغرافیایی به ثبت رسیده است، گرمه استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۵ کیلومتر، طول ۵۶.۱۶۸ و عرض ۳۷.۰۲۸ جغرافیایی را تجربه کرد.


بیشتر بخوانید: اقدام های ایمنی پس از وقوع زلزله برای حفظ سلامت+تصاویر


در مشهدریزه استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر، طول ۶۰.۳۸۱ و عرض ۳۴.۸۲۱ جغرافیایی رخ داده است؛ در دهدز استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر به طول ۵۰.۱۹۳ و عرض ۳۱.۷۸۷ جغرافیایی به ثبت رسیده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر بوده است.

در پل سفید استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر رخ داده است؛ در ازگله استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر ثبت شده است، مورموری استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر را تجربه کرد، هجدک استان کرمان را زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر لرزاند، در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر ثبت شده است.

پنج شنبه ۱۰ خرداد

در ازگله استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است؛ در شوش استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتر به ثبت رسیده است، قطور استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر را تجربه کرد، در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به ثبت رسیده است، شهر باینگان این استان را زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر لرزاند.

انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.