حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: انقلاب اسلامی هویت ویژه‌ای دارد و مردم و شهدای ورامین در تثبیت مبدأ آن نقش برجسته‌ای داشتند.

مردم ورامین در تثبیت انقلاب اسلامی نقش تثبیت کننده‌ای داشتندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در نهمین همایش پیشگامان انقلاب اسلامی پیرامون پیام 15 خرداد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین، با بیان اینکه امام بزرگوار در تحلیل حرکت سیاسی ملت ایران در خلق انقلاب اسلامی 15 خرداد را به عنوان مبدأ انقلاب اسلامی می‌دانستند، اظهار داشت: تحلیل و بررسی رویداد تاریخی 15 خرداد در سال 1342 نشان دهنده آن است که حرکت ملت ایران در حدود یک قرن و نیم گذشته در مبارزات سیاسی و رویارویی با استبداد در حوادث امروز تأثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد:  انقلاب اسلامی هویت ویژه‌ای دارد و می توان گفت که  مردم و شهدای ورامین در تثبیت مبدأ نقش برجسته‌ای داشته است.

ابوترابی با اشاره به قیام مردم ورامین در 15 خرداد، بیان کرد: اولین ویژگی حرکت 15 خرداد متأثر از بیانات و اندیشه سیاسی مرجعیت دینی است.

امام جمعه موقت تهران افزود: حرکت 15 خرداد یک حرکت دینی و اسلامی متأثر از اندیشه سیاسی و تفکرات دینی و اسلامی است که البته آن را هم از عالی‌ترین سطح و نقطه بالا یعنی تفکر اسلامی و مرجعیت اسلامی بدست آورده است.

ابوترابی‌ گفت: دومین ویژگی این حرکت برآمده از یک جریان اسلامی و دینی ناب و الهام‌گرفته از مرجعیت به دست توده‌های مردم و جامعه است. آنها که این فریاد را تلقی نمودند، در دفاع از مرجع خود حضور یافتند، م کشاورز، صنعتگر و کارگران که همگی از بدنه جامعه و پرچمدار حرکت امام بودند. از انقلاب اسلامی تا به امروز این انقلاب بر شانه‌های قدرتمند مردم تکیه دارد و این ارتباط باید استحکام پیدا کند.

وی تصریح کرد: اگر امروز بعد از 4 دهه انقلاب بالنده بوده به دلیل حرکت در چارچوب اصول انقلاب اسلامی است که اگر از آن فاصله می‌گرفت، حتی نامی از جمهوری ایران اسلامی باقی نمی‌ماند.

ابوترابی‌ در پایان خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی نقش مهمی در تقویت حضور مردمی و توده‌های مردمی در صحنه های کشور دارد که امیدواریم قدم‌های بلندتری در این زمینه برداشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار