کاهش رشد اقتصادی آلمان؛ تنش تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا ناامنی را افزایش داده است

تازه‌ترین پژوهشها نشان می‌دهد برخلاف پیش‌بینی‌ها، رشد اقتصادی آلمان کاهش یافته و تنش تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا نیز تأثیر زیادی بر صنایع این کشور داشته است.

کاهش رشد اقتصاد آلمان؛ تنش تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا ناامنی را افزایش داده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اتاق بازرگانی آلمان اخیراً گزارشی از روند رو به کاهش رشد اقتصادی این کشور منتشر کرده است.

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی آلمان (DPA)، انجمن اتاق بازرگانی و صنایع آلمان به تازگی تحقیقی منتشر کرده که نشان می‌دهد روند رشد اقتصادی آلمان مطابق با پیش‌بینی‌‌های قبلی نیست.

اتاق بازرگانی آلمان پیش از این پیش‌بینی کرده بود که رشد اقتصاد آلمان در سال جاری 7/2 درصد خواهد بود اما یافته‌‌های تازه نشان می‌دهد این رقم 2/2 است.

بر اساس این پژوهش، تنش تجاری کنونی بین آمریکا و اتحادیه اروپا موجب افزایش نگرانی‌ در صنایع آلمان به ویژه در بخش صادرات شده به گونه‌ای که شرکتهای خیلی کمی انتظار افزایش رشد تجارت خود را دارند.

مارتین وانسلبِن، رئیس اتاق بازرگانی آلمان، با اشاره به اقدام اخیر دولت آمریکا برای افزایش تعرفه‌ گمرکی فولاد و آلومینیوم گفته است: افزایش اظهارنظرهای تنش‌‎آمیز از خارج موجب افزایش ناامنی (اقتصادی) شده است.

به نوشته (DPA) باوجود افزایش تنش تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا، اتاق بازرگانی می‌گوید اقتصاد آلمان در شرایط خوبی است اما بسیاری از شرکتها در مقایسه با سالهای گذشته نسبت به آینده تجاری خود هیچ خوش‌بینی ندارند. بزرگترین نگرانی شرکتهای آلمانی نبود کارگران متخصص، هزینه‌های کار و بوروکراسی دست‌وپا گیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار