زاهدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مدرسه غیرانتفاعی غرب تهران منحل می‌شود/ ضرورت توجه به نقش مشاوران و مربیان امور تربیتی در مدارس

رئیس کمیسیون آموزش گفت: مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید برای جذب مشاور و مربی امور تربیتی در همه مدارس اقدام کنند.

مدرسه غیرانتفاعی غرب تهران منحل می‌شود/ ضرورت توجه به نقش مشاوران و مربیان امور تربیتی در مدارسمحمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حادثه اخیر در یکی از مدارس غیرانتفاعی غرب تهران، اظهار کرد: پس از شنیدن این خبر بلافاصله بررسی‌ها را آغاز کردیم، با مسئولان ذیربط وزارت آموزش و پرورش تماس گرفتیم و از آنان خواستیم که با عاملان این حادثه قاطعانه برخورد کنند.

وی ادامه داد: همچنین در جلسه اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات از معاون مشارکت‌های مردمی و مدارس غیرانتفاعی وزارت آموزش و پرورش و همچنین مسئول حراست این وزارتخانه دعوت کردیم که درباره اقدامات انجام شده خود توضیحاتی را ارائه دهند.

مدرسه غیرانتفاعی غرب تهران منحل می‌شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اینکه در این جلسه تذکرات لازم را به این مسئولان دادیم تا در آینده شاهد تکرار چنین اتفاقاتی نباشیم، تصریح کرد: از این مسئولان خواستیم که بلافاصله این مدرسه را منحل کنند، اما تأکید شد که برای ۲۰۰ دانش‌آموز این مدرسه جایابی مناسبی صورت گیرد.

زاهدی افزود: همچنین یکی دیگر از تأکیدات ما در این جلسه آن بود که هیئت موسس این مدرسه دیگر حق دریافت امتیاز برای تأسیس مدرسه غیرانتفاعی دیگری را نداشته باشند.

وی با اشاره به برکنار شدن مدیر این مدرسه، گفت: آن فردی هم که این جرم به وی نسبت داده شده و شاکیان زیادی دارد، بازداشت شده است.

نظارت ضعیف بر مدارس غیرانتفاعی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه ما از مسئولان وزارت آموزش و پرورش درخواست کردیم که از بازدید‌ها و نظارت‌هایشان به صورت ماهانه به ما گزارش دهند، اظهار کرد: متأسفانه نظارت در مدارس غیرانتفاعی بسیار ضعیف است.

زاهدی گفت: فارغ از این موضوع که به صورت نادر و تک‌موردی در یکی از مدارس غیرانتفاعی رخ داده است، مدارس غیرانتفاعی مشکلات عدیده‌ای چون دریافت شهریه‌های نجومی دارند و از سوی دیگر آموزش مباحث تربیتی در اغلب این مدارس فراموش شده است که باید نظارت بیشتری برای حل این مسائل صورت گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات تأکید کرد: امیدواریم پیگیری‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و برخورد‌های قاطعانه‌ای که مسئولان وزارت آموزش و پرورش با عوامل دخیل در این موضوع انجام داده‌اند، موجب شود که دیگر چنین اتفاقاتی در هیچ مدرسه‌ای نیفتد.

ضرورت توجه به  سند تحول بنیادین 

وی با ابراز نگرانی از اینکه ممکن است با این اتفاق مدارس غیرانتفاعی از نگاه والدین زیرسوال برود، اظهار کرد: این حادثه بسیار تلخ است، اما ما نظام تعلیم و تربیت داریم و باید در مدارس که کانون و محور تربیت نیروی انسانی است، بر اساس سند تحول بنیادین، اخلاق و رفتار نیک به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

زاهدی ادامه داد: این حادثه برای آموزش و پرورش بسیار گران تمام شد و کار به جایی رسید که مقام معظم رهبری شخصا وارد شدند و دستور اکید برای اجرای حکم الهی دادند، اما مردم باید بدانند که بیش از یک میلیون معلم شریف در کشور داریم و نباید به دلیل این اتفاق، ساحت فرهنگیان و معلمان را خدشه‌دار کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر اینکه با عوامل این حادثه باید به صورت قاطعانه برخورد شود، تصریح کرد: این حادثه را نباید به همه معلمان، قشر فرهنگی و فرهیخته جامعه تعمیم دهیم و خانواده‌ها باید همچنان با خیال راحت فرزندان خود را به مدارس غیرانتفاعی بفرستند و بدانند که نظارت‌ها جدی‌تر از قبل می‌شود.

زاهدی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید مربی پرورشی و مشاور تحصیلی در همه مدارس جذب کند، اظهار کرد: متأسفانه در برخی از مدارس چنین نیرو‌هایی وجود ندارد، در حالی که لازم است مشاور و همچنین کسانی که مسائل دینی و مذهبی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند، در مدارس جذب شوند.

نقش برجسته مشاوران و مربیان امور تربیتی در مدارس

وی ادامه داد: نقش این افراد در مدارس بسیار مهم است و امیدواریم با این تلنگری که زده شد، مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای جذب مشاور و مربی امور تربیتی در همه مدارس اقدام جدی کنند.

زاهدی با اشاره به اینکه دو سال پیش مسئولان کشور به خوبی نگرانی خود درباره اجرای سند ۲۰۳۰ را مطرح کردند، گفت: بنده نمی‌خواهم بگویم که این حادثه نتیجه ۲۰۳۰ است، اما اگر این سند در کشور اجرا می‌شد، یقینا عواقب بسیار بدتری را در مدارس شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
بله مدرسه رامنحل كنيد ،،،بعد سريع بجاش يك مجتمع تجاري درست كنيد تا همه مشكلات اموزش و پرورش حل شود
آخرین اخبار