عضو هئیت مدیره راه آهن:

خط آهن دورود - اندیمشک برقی می شود/راه اندازی قطار ۵ ستاره لوکس در مسیر اهواز اندیمشک

رسولی گفت: برقی کردن خط آهن درود اندیمشک در دستور کار راه آهن است و با برقی کردن این مسیر شاهد افزایش انتقال بار و کیفیت بخشی به خدمات مربوط خواهیم بود.

خط آهن دورود - اندیمشک برقی می شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی عضو هئیت مدیره راه آهن  در حاشیه  بازدید از راه آهن زاگرس گفت: این پایگاه پس از ساخت و بهره برداری در منطقه مازو، نخستین پایگاه امدادی راه آهن کشور خواهد بود که نقش مهمی در امداد رسانی حوادث ریلی خواهد داشت.

وی با اشاره به تلاش انجام شده برای راه اندازی پایگاه امداد و نجات ریلی کشور بیان کرد: از آنجا که این پایگاه باید در نقطه حادثه خیز راه آهن بنا شود لذا منطقه مازو در محدوده راه آهن ناحیه زاگرس خوزستان برای ساخت این پایگاه امدادی مصوب شد.

رسولی همچنین افزود: بزودی مجوز جذب نیروی انسانی این پایگاه امداد ریلی صادر می شود.

عضو هیات مدیره راه آهن گفت: برای افزایش کیفیت خدمات حمل و نقل ریلی تلاش و برنامه ریزی جدی صورت گرفته است.

رسولی با اشار به ظرفیت بزرگ راه آهن در خوزستان و نقش آن در توسعه بیشتر این استان افزود: خوزستان ۲ اداره کل راه آهن مستقل دارد که یک ظرفیت برای این استان است.

وی تصریح کرد: پس از حدود ۶۰ سال خطوط ریلی در استان خوزستان بازسازی شده که کار بزرگی در راستای ایمن سازی و افزایش شتاب قطارهای این مسیر است.

رسولی گفت: برقی کردن خط آهن دورود - اندیمشک در دستور کار راه آهن است و با برقی کردن این مسیر شاهد افزایش انتقال بار و کیفیت بخشی به خدمات مربوطه خواهیم بود.

ایجاد پارک لجستیک

عضو هیات مدیره راه آهن همچنین از ایجاد پارک لجستیک در اندیمشک خبر داد و افزود: با ایجاد این پارک لجستیک تحقق گام بزرگ اقتصادی و اشتغال در منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به افتتاح تعدادای از پروژه های ارزشمند در اندیشمک اظهار کرد: اقدامات زیادی در چند ساله گذشته در این منطقه انجام گرفته که تعدادی از آن ها به بهره برداری می رسد.

رسولی با اشاره افتتاح موزه راه آهن در اندیمشک و مسجد در دو کوهه ،ارزش ریالی این پروژه ها را ۴۵ میلیارد تومان بیان کرد و افزود : امیدواریم این مسجد مورد استفاده زائران که برای سفر اربعین یا بازدید از مناطق جنگی به استان خوزستان ، سفر می کنند، قرارگیرد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز کنترل مانیتورینگ خوزستان گفت : این مرکزی با سرمایه گذاری حدود ۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

رسولی با بیان پی گیری های مکرر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای پیگیری حل مسائل کارگران منطقه، گفت: همچنین در گذشته مشورت هایی متعددی با علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر در استان خوزستان در مورد مسائل امداد و نجات استان انجام گرفت و بنا برآن تصمیم گرفته شد تا در نقطه حادثه خیز منطقه پایگاه امداد و نجات ایجاد شود.

وی افزود: به دنبال این تصمیم با پی گیریهای مدیرکل راه‌آهن ناحیه زاگرس و همت همکاران راه آهن درمنطقه زاگراس این پست در مازو ایجاد شد .

رسولی از اقدامات گسترده راه آهن در باره محدودیت تعیین ظرفیتی در محورد دورود – اندیمشک خبر داد و اضافه کرد: بازسازی بلاک قارون – پل بیشه درمنطقه لرستان از هفته گذشته شروع شده که عملیات بسیار سنگینی محسوب می شود.

وی افزود: از ۱۵ کیلومتر مسیر ریلی ، ۸ کیلومترآن را تونل تشکیل می دهد که ۱۸۰۰ کیلومتر آن انجام و امیدواریم که مابقی نیز در آینده تکمیل شود.

رسولی با بیان اینکه بعد از ۶۰ سال در این مسیر بازسازی اساسی انجام شده است، گفت: طرح برقی کردن راه آهن دورود – اندیمشک در دستور کار راه آهن قرار دارد و به دنبال این امر با توجه به مزیت جغرافیایی منطقه، به طور حتم افزایش انتقال بار خواهیم داشت.

عضو هیات مدیره راه آهن گفت: با ایجاد پارک لجستیک در اندیمشک با همت مسئولان استانی و محلی شاهد ایجاد بارانداز عظیمی در منطقه اندیمشک خواهیم بود که موجب می شود بارها از آنجا به سراسر کشور انتقال یابد.

رسولی با اشاره به پیگیریهای معاون مسافری راه آهن برای حل مسائل منطقه ، اظهار کرد : هفته گذشته با معاون امداد و نجات کشور مذاکراتی برای ایجاد پایگاه های امداد و نجات در ایستگاه های راه آهن داشتند.

عضو هیات مدیره راه آهن با اشاره به گفتگوهای خود با استاندارخوزستان در مورد مزایای وجود دو اداره کل راه آهن در استان خوزستان ، اظهار کرد : امیدواریم به خوبی از ظرفیت های استان خوزستان استفاده شود چرا که این استان به قول حضرت امام (ره ) دین خود را به کشور ادا کرده است و تنها راه تشکر از مردم این منطقه، خدمت بیشتر به آنان است.

رسولی با قدردانی از تلاشهای غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان تصریح کرد: او بدون خستگی تمام وقت در تلاش برای توسعه استان خوزستان و ارتقای وضعیت معیشتی استان است.

عضو هیات مدیره راه اهن همچنین با بیان اینکه رئیس کمیسیون انرژی و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در میان نمایندگان مجلس به پیگیری مسائل استان خوزستان شهره هستند، افزود: آثار تلاشهای فریدون حسنوند در استان و شهر اندیمشک به خوبی مشهود است .

وی درعین حال ازطرف مدیرعامل ، هیات مدیره و مدیران شرکت راه آهن تلاشهای همکاران، پرسنل و پلیس راه آهن در استان خوزستان قدردانی کرد و گفت: تمام کارها و اقداماتی که در این منطقه طی چند سال صورت گرفته، بدون حاشیه بوده است.

راه اندازی قطار ۵ ستاره لوکس در مسیر اهواز اندیمشک

براساس این گزارش میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن با اشاره به برنامه ریزی های سالجاری شرکت راه آهن گفت: در ۲ زمینه، اقدامات مهمی در بخش مسافری دنبال می شود که یکی از آنها ارتقا کیفیت خدمات ایستگاهی و دیگری افزایش کمیت قطارهای مسافری است.

موسوی افزود: قرارد داد تامین هزاردستگاه ناوگان بین شهری با روسیه و قرارداد تامین ۴۵۰ دستگاه واگن ریل باس برای قطارهای حومه ای، تامین اعتبار برقی کردن خط تهران – مشهد و شروع عملیات قطار سریع السریع تهران تهران – قم و اصفهان از جمله گامهایی است که راه آهن در بخش ارتقای کمیت در بخش مسافری برداشته است.

وی با بیان اینکه برای ارتقا ناوگان در سال ۹۵، تعداد زیادی از واگن های بالای عمر از ۴۵ سال را ازرده خارج کرده ایم، گفت : در سال ۹۶ نیز واگن های بالای ۳۰ سالی را که بازسازی سطح یک آنها انجام نشده و به لحاظ ایمنی امکان سیر نداشتند از رده خارج شده است.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه واگن های نو و بازسازی شده در شبکه و برای جابجایی مسافرین و بار در این مسیر جایگزین شده اند، افزود : در محور جنوب و اداره کل راه آهن زاگرس قطار محلی دورود – اندیمشک را اضافه کرده ایم و قطارهایی را که در این مسیر کیفیت نامطلوب داشتند به ۴ تخته لوکس تبدیل شده اند که در حال حاضر هر روز از اهواز به اندیمشک و تهران و بالعکس در حال تردد است.

ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی با بهره برداری از بندر خشک اندیمشک

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره برداری از بندر خشک اندیمشک و افتتاح موزه راه آهن گفت : راه‌آهن زاگرس با توجه به موقعیت کوهستانی و قدمت آن یک دانشگاه در حوزه خدمات ریلی در کشور محسوب می‌شود.

وی ترکیب مدیران راه آهن را جوان، تحصیل کرده و با انگیزه دانست و تصریح کرد: این موضوع می‌تواند عاملی برای پویایی خدمات و رضایتمندی شهروندان باشد. هریک از این مدیران می توانند بیش از ۲۰ سال به راه آهن خدمت کنند.

نماینده مردم اندیمشک با اشاره به اینکه راه آهن اندیمشک محور شریانی کریدور شمال به جنوب محسوب می شود، تصریح کرد: از قدیم الایام موضوعاتی چون اتصال راه آهن اندیمشک – ایلام و دو خطه کردن راه آهن اندیمشک – دورود و اندیمشک – اهواز مطرح بوده است و اگر راه آهن اندیمشک احیا شود تا عراق و سوریه ارتباط ریلی خواهیم داشت.

حسنوند همچنین با بیان اینکه راه آهن اندیمشک موجب اتصال جنوب به راه آهن غرب می شود، گفت: احیای راه آهن اندیمشک خدمتی بزرگ به مردم در زمینه حمل بار و مسافر و موجب ایجاد اشتغالزایی است.

نماینده مردم اندیشمک با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی و پیگیری مدیران راه آهن برای احداث بندر خشک اندیمشک ،از اختصاص ۳۰۰ هکتار اراضی برای احداث بندر خشک در بهترین نقطه اندیمشک خبر داد و تصریح کرد: بزرگترین بندرخشک ایران، اندیمشک است و از مزایای آن نزدیکی به مرکز کشور و مرزهای بین‌الملل برای انتقال بار است که صرفه امنیتی و اقتصادی زیادی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت ۵۰ میلیون تن بار در اندیمشک، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون تن بار بر زمین مانده است، که با استفاده از راه آهن می توان به راحتی آن را جابجا و برای منطقه و راه آهن ایجاد فرصت کرد .

نماینده مردم اندیمشک با تاکید بر اینکه بهره برداری از بندر خشک ضمن کمک به رونق اقتصادی منطقه، استان و کشور دو هزار نفر فرصت شغلی به وجود آورده است ، گفت: این اقدام گامی مهم در مسیر ایجاد اشتغال در منطقه خواهد بود.

حسنوند تعامل، همراهی بسیار خوب راه آهن با مردم منطقه آن را نشانه آمادگی این منطقه برای انجام کارهای بزرگ دانست و خاطر نشان کرد: امروز حصار بروکراسی از راه آهن برداشته شده و مدیران راه آهن پی گیر توسعه آن در این منطقه هستند از این رو در نظر داریم هزار هکتار برای کارهای بزرگ در اختیار راه آهن قرار دهیم.

وی ضمن تشکر از تلاش های مدیران راه آهن در منطقه زاگرس و مدیرعامل جمعیت حلال احمر افزود: راه آهن اندیمشک قدمتی طولانی دارد و جزو اولین راه آهن های کشور است.

حسنوند افزود: راه آهن اندیمشک دارای ظرفیت و استعداد خاص و تاریخی است و باید به صورت ویژه به ظرفیت های این مسیر ریلی توجه داشت.

وی بیان کرد: با توجه به همجواری اندیمشک با استان های لرستان، ایلام و نوار مرزی، توسعه مسیرهای ریلی و احداث بندر خشک اندیمشک ضروری و دارای اولویت است.

حسنوند گفت: مطالعات بندر خشک اندیمشک انجام شده و ۳۰۰ هکتار از زمین های این شهرستان به اجرای این طرح اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: سرمایه گذار برای فعالیت و راه اندازی بندر خشک در اندیمشک اعلام آمادگی کرده و به زودی شاهد شتاب در اجرا و توسعه خدمات ریلی شهرستان اندیمشک با اجرای طرح بندر خشک خواهیم بود.

حسنوند با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به توسعه و بهسازی خطوط ریلی راه آهن ناحیه زاگرس اندیمشک گفت: این مسیر از جایگاه ویژه ای در خطوط ریلی کشور برخوردار است و اهتمام به این منطقه تاثیر مهمی در توسعه اقتصادی و اشتغال در منطقه دارد.

راه آهن موجب رشد اندیمشک می شود

همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این بازدید گفت: وجود ظرفیتی مهم مانند راه آهن در منطقه موجب افزایش سرمایه گذاری در سایر بخش ها می شود.

استاندار خوزستان در این مراسم با اشاره به تلاش صورت گرفته در بخش های مختلف اندیمشک گفت: این شهرستان یکی از فعال ترین مناطق کشور در بخش های مختلف صنعتی، اقتصادی، راه آهن، کشاورزی و سایر بخش ها است.

شریعتی افزود: وجود ظرفیتی مهم مانند راه آهن در منطقه موجب افزایش سرمایه گذاری در سایر بخش ها می شود.

گفتنی است ،راه آهن ناحیه زاگرس اندیمشک دارای ۱۲ ایستگاه با ۲۲۲ کیلومتر حوزه استحفاظی است که خوزستان را به لرستان وصل می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه آهن ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
ساخت راه آهن ازنا الیگودرز اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
2 خطه کردن راه آهن اراک - قم
Iran (Islamic Republic of)
یزدان نورانی
۱۴:۴۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
به امید روزی که تمام خطوط ریلی وکلیه صنایع و کارگاههای تولیدی وحتی سیستم گرمایشی منازل هم با استفاده از نیروی برق کار کنند نیروی برقی که از طریق انرژی هسته ای بدست میاید انشالله
آخرین اخبار