ابراز تاسف فرانسه و آلمان از تصمیمات یکجانبه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک

فرانسه و آلمان از تصمیم‌های تجاری آمریکا درباره تعرفه‌های گمرکی که به طور یکجانبه اتخاذ شده است، ابراز تاسف کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری آناتولی، فرانسه و آلمان از تصمیم‌هایی که آمریکا به طور یکجانبه اتخاذ کرده و برای واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا عوارض گمرکی بسته است، ابراز تاسف کردند.

این موضع فرانسه و آلمان در بیانیه مشترکی که ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، برونو لومر، وزیر اقتصاد و دارایی این کشور و پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان روز جمعه منتشر کردند، اعلام شد.

این دو کشور در این بیانیه اعلام کردند "فرانسه و آلمان از واکنش کمیسیون اروپا حمایت و از تصمیم‌هایی که آمریکا به طور یکجانبه اتخاذ کرده است، ابراز تاسف می‌کنند.

فرانسه و آلمان در این بیانیه افزودند "همان طوری که کمیسیون اروپا اعلام کرده است"، آن‌ها "همه تدابیر مناسب را برای پاسخگویی به تصمیم‌های آمریکا اتخاذ خواهند کرد".

در این بیانیه همچنین خاطرنشان شده اس دو کشور "به طور تنگاتنگ و هماهنگ همکاری درباره این موضوع را ادامه می‌دهند".  

همان طور که روزنامه فرانسوی لوفیگارو گزارش داده بود، واشنگتن روز پنجشنبه اعلام کرد از روز بعد عوارض گمرکی بر فولاد و آلومینیوم را که از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا به آمریکا وارد می‌شوند، اجرا خواهد کرد.

این منبع تصریح کرد میزان عوارض گمرکی آمریکا برای واردات فولاد ۲۵ درصد و برای واردات آلومینیوم ۱۰ درصد تعیین شده است.

کمیسیون اروپا شامگاه پنجشنبه بلافاصله به این اقدام آمریکا واکنش نشان داد و ژان-کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد "این روز برای تجارت روز بدی است.  اتحادیه اروپا نمی‌تواند به این اقدام واکنش نشان ندهد. آنچه را که آمریکا انجام می‌دهد، ما نیز قادر هستیم دقیقا همان را انجام دهیم".

انتهای پیام/

بیانیه فرانسه و آلمان در واکنش به اعمال تعرفه‌های گمرکی آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار