مديران فرهنگي به همراه سينماگران با توجه به دورماندن سينماي امروز از رويكرد بيداري اسلامي؛بايد به توليد اثر در اين خصوص بپردازند.

جواد اردكاني،كارگردان در گفتگو با خبرنگار سينمايي باشگاه خبرنگاران گفت:تلاش "محمد خزاعي" براي نظم بخشيدن به جشنواره از نكات مثبت جشنواره فيلم فجر امسال است و درصورت عملي شدن آن در سال هاي بعد شاهد يك برنامه منظم در جشنواره خواهيم بود كه در هرچه بهتر برگزاري جشنواره،كمك خواهد كرد.
وي افزود:افزودن بخش مستند از اقدامات آگاهانه جشنواره فجر امسال است و ما هرساله شاهد تغييراتي در بخش هاي مختلف جشنواره هستيم كه وجود اين تغييرات موجب معرفي نشدن سنت هاي جشنواره فجر است و افزودن بخش مستند با هر استدلالي،فقط در صورت تداوم آن مؤثر است.
اردكاني درخصوص اظهارات "محمد خزاعي" در آگاهي جامعه سينمايي از بيداري اسلامي ،عنوان كرد:سينماي ما تا به امروز نسبت به بيداري اسلامي دور مانده است،هر چند در اين زمينه فيلم هايي ساخته شده ؛ولي چندان قابل توجه نيست و توقع ما از سينما، توليدات آثار سينمايي با محوريت بيداري اسلامي است.مديريت فرهنگي و سينماگران بايد به توليد آثار در اين زمينه اقدام كنند كه مقدمه آن، همين همايش است ولي تنها نبايد در مقدمه ماند.
وي تصريح كرد:جشنواره فجر،جشنواره اي ملي است كه مي تواند جزو جشنواره هاي بين المللي استاندارد معتبر دنيا باشد.
وي با اشاره به استقلال جشنواره فجر اظهار داشت:مستقل شدن مديريت يك جشنواره به طور يقين سبب طولاني شدن عمر جشنواره مي شود كه با عمر طولاني آن،نظمي بينظير در آن حاكم مي شود و با برقراري چنين نظمي در سال هاي آينده شاهد ارتقاي سطح كيفي جشنواره فيلم فجر خواهيم بود.
گفتني است؛جواد اردكاني با فيلم سينمايي "شور شيرين" در سي امين جشنواره فيلم فجر كه از 12 تا 22 بهمن برگزاري مي شود، حضور دارد./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار