وعده ها برای افزایش پروازهای فرودگاه سنندج ادامه دارد/مسئولان مورد نظر در دسترس نیستند

فرودگاه سنندج از جمله فرودگاه هایی است که یا پروازهایش لغو می شود و یا پروازهای زیادی ندارد و از طرفی قول هایی نیز داده شده اما هنوز ترتیب اثری داده نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از با ارزش‌ترین زیرساخت‌ها در جوامع امروزی فرودگاه‌ها هستند و به‌دلیل داشتن توانایی‌های بالقوه نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی و کمک به ایجاد توسعه پایدار استان دارند چراکه پیشرفت و توسعه هر کشور و منطقه‌ای به‌ویژه در زمینه اقتصادی با میزان کارایی سیستم حمل و نقل آن رابطه‌ای مستقیم دارد و جایگاه حمل و نقل هوایی هم در این میان از سایر شاخه‌های سیستم حمل و نقل برجسته‌تر است اما متأسفانه فرودگاه نیمه‌تعطیل سنندج به‌عنوان تنها فرودگاه استان کردستان تاکنون به‌هیچ وجه سهم خود را در توسعه استان ایفا نکرده و علی‌رغم مجهز‌بودن به امکانات و سیستم‌های ناوبری بزرگ‌ترین فرودگاه‌های کشور هنوز یک پرواز خوب داخلی، به مقصدی غیر از پایتخت را تجربه نکرده است، هرچند اکثر پروازهای سنندج-تهران و بالعکس نیز کنسل و حتی در برخی از روزهای طول هفته نیز "هیچ" پروازی ندارد!

هر چند کمبود تعداد پروازهای خطوط هوایی به فرودگاه سنندج برای اکثریت بالایی از مردم که بعضاً قدرت پرداخت کرایه اتوبوس‌های لوکس را هم ندارند و مجبورند با اتوبوس‌های عادی آسیب‌پذیر و ارزان قیمت مسافرت کنند، امری تقریباً نامحسوس و بی‌اهمیت است و مجموعه مسافران خطوط هوایی اغلب از قشر متمول جامعه هستند، اما درصد بالایی از این مسافران را مسئولان اجرایی و سایر دست‌اندرکاران امور مردم تشکیل می‌دهند که احتمال دارد با کمبود پروازها عرصه عمل نیز بر آن‌ها تنگ می‌شود.

باید یادآور شد که بهمن مرادنیا استاندار کردستان 23 فروردین‌ماه در جمع تعدادی از هتلداران و مسئولان دفاتر هواپیمایی و گردشگری شهری سنندج از پیگیری افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم امسال با رایزنی‌های به عمل آمده، شاهد افرایش پروازهای فرودگاه سنندج باشیم، اما متأسفانه تاکنون تحقق پیدا نکرده و مردم همچنان با مشکل مواجه‌اند.

برای آگاهی از آخرین وضعیت پروازها و نتیجه وعده استاندار کردستان برای افزایش پروازها، موضوع را از طریق مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان پیگیری شد اما متأسفانه تاکنون اتفاقی خاصی نیفتاده است.

محسن سیف‌زاده با اشاره به پیگیری‌های انجام شده اظهار داشت: چند روز گذشته نیز موضوع افزایش پروازها را از طریق استاندار کردستان پیگیری کردم، که وی گفت در سفر اخیر به تهران مجداداً از طریق وزیر راه و شهرسازی پیگیری کرده‌اند و تاکید کرده بود که وضعیت کنونی پروازها، مناسب فرودگاه سنندج نیست.

وی با بیان اینکه تعداد پروزاهای فرودگاه سنندج بسیار کم است، گفت: استاندار کردستان قول‌هایی برای افزایش پروازها داده‌اند اما تاکنون پروازها افزایش نیافته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان با بیان اینکه در این ماه رمضان برخی از پروازها به‌دلیل "کمبود مسافر" کنسل می‌شود، تصریح کرد: احتمالاً بعد از ماه مبارک رمضان پروازهای فرودگاه سنندج افزایش پیدا کند.

‌امیدواریم مسئولان برای حل مشکل کمبود پروازهای فرودگاه سنندج  چاره‌ای اساسی و به‌دور از وعده بیندیشند چراکه این وضعیت کنونی پاسخگوی مطالبات مردم و سرمایه‌گذارانی که بخواهند در استان سرمایه‌گذاری کنند، نیست.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ب

جزییات بیشتر از وضعیت افزایش پروازهای فرودگاه سنندج

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.