لاريجاني:

كانديداها از وعده و وعده‌هاي بيهوده و تخريب ديگران بپرهيزند

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مردم به نمايندگاني احتياج دارند كه از حقوق آنها دفاع كند گفت: كانديدا‌ها نيز بايد صداقت را سرلوحه خويش قرار داده و از وعده و وعيده‌هاي بيهوده و تخريب ديگران بپرهيزند.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در همايش "نهضت حسيني، بيداري اسلامي و بصيرت جوانان" گفت: از اهدافي كه امام حسين(ع) در قيام خود دنبال مي‌كرد مي‌توان به نشان دادن اهميت بالاي نماز، تحقق آرمان‌هاي پيامبر اكرم(ص)، جاري ساختن احكام اسلامي در زندگي و تحقق و ترويج امر به معروف و نهي از منكر در جامعه اسلامي اشاره كرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي انقلاب اسلامي ايران را يكي از نمونه‌هاي الگو‌گيري از قيام امام حسين(ع) دانست و افزود: اين امام بزرگوار مي‌توانست با تاييد حكومت جور به خوبي و خوشي زندگي ‌كند، اما فرمودند " من مرگ را جز خوشبختي نمي‌دانم و زندگي با ستمكاران و ظالمان را جزيي از امور بلاغير و مايه شرم خود مي‌دانم،" بنابراين اين امر بخش نخست انقلاب اسلامي را تشكيل مي‌دهد.

وي ادامه داد: بعد از قيام مردم قم در 19 دي‌ماه به بهانه بزرگداشت شهداي اين روز، در ديگر شهرهاي كشورمان اربعين‌هاي ديگري شكل گرفت.

لاريجاني با بيان اين‌كه تربيت مردم در مسير صحيح اسلامي و جاري ساختن احكام الهي در جامعه، بخش سوم قيام حسيني را تشكيل مي‌دهد، گفت: با وجود رهبري حكيمانه امام خميني(ره)‌ و سپس رهبر معظم انقلاب و با گذشت 32 سال از انقلاب اسلامي هنوز نمي‌توان اظهار كرد احكام اسلامي به طور كامل در جامعه ايراني جاري است، زيرا حكومت الهي شامل مباحث اخلاقي، اجتماعي و خانوادگي است.

رييس مجلس شوراي اسلامي انقلاب اسلامي را داراي ابعاد مختلفي دانست و افزود: يكي از خواسته‌هاي اصلي مردم پياده شدن احكام الهي در جامعه بود، ضمن اين‌كه عليه ظلم و ستم اقتصادي نيز اعتراضي وجود داشت و در جنگ تحميلي قيام براي تحقق اسلام صورت گرفته و تنها دفاع از خاك و وطن مطرح نبود.

وي با بيان اين‌كه دولت‌هاي قدرتمند پس از جنگ جهاني دوم كشورهاي اسلامي را ميان خود تقسيم و موجب ذلت آنان شدند، افزود: دليل اين امر بي‌توجهي ملت‌ها و دولت‌هاي مسلمان به قيام حسيني بود.

رييس مجلس شوراي اسلامي حكام وابسته را عامل ديگري براي خفگي سياسي ملت‌هاي مسلمان دانست و خاطرنشان كرد: در بسياري از كشورهاي اسلامي سلاطيني حاكم هستند كه خود را سكولار دانسته و سياست‌هاي ضدديني را در كشور خود اجرا مي‌كنند.

* برخي حكام عرب حتي يك گام عملي براي نجات فلسطين برنمي دارند

وي به مساله فلسطين اشاره كرد و ادامه داد: در شرايط كنوني زماني كه چندين اجلاس‌ بين‌المللي در اين خصوص برگزار مي‌شود برخي از حكام‌ عرب با وجود نطق‌هاي مفصل حاضر به برداشتن حتي يك گام عملي براي نجات فلسطين نيستند.

لاريجاني با بيان اينكه رهبر كبير انقلاب پس از قيام 19 دي اين حركت را به صورت صحيح ساماندهي و هدايت كرد افزود: امام خميني(ره) با تكيه بر نسل جوان به عنوان قشري كه بر عقيده خود پايبند هستند انقلاب اسلامي را به پيروزي رساندند.

وي با اشاره به اينكه زماني كه بلوك شرق به دنبال مقابله با نظام سرمايه‌داري بود، به شاه ايران كمك كرد گفت: بسياري از حكام مانند صدام با وجود اختلاف نظرهايي كه با شاه داشتند به وي كمك كرده و از او حمايت كردند.

وي بيداري اسلامي را بزرگترين حادثه قرن‌هاي اخير دانسته و تصريح كرد: مهم‌ترين مولفه اين بيداري جوانان هستند و به تاييد دولتمردان كشورهاي همسايه، زمينه اساسي اين مسئله، انقلاب اسلامي ايران بوده است.

لاريجاني با اشاره به تلاش دولت‌هاي غربي براي ايجاد رخنه در اذهان عمومي يادآور شد: آن‌ها سعي مي‌كنند بيداري اسلامي منطقه را به سوي ديكتاتور‌هاي عرب معطوف كنند، و نمي‌خواهند اين امر روشن شود كه انقلاب‌هاي كنوني ريشه در انقلاب اسلامي ايران دارد و در حال حاضر نيز از ابعاد مختلفي برخوردار است.

وي افزود: براي ايجاد چنين بيداري عظيمي بايد تلاش بسياري كرده و براي تداوم آن هزينه‌هاي زيادي پرداخت، و بايد هوشيار بود كه برخي به دنبال جداسازي اسلاميت از بيداري كنوني مردم منطقه هستند.

* ترور دانشمندان هسته‌اي موجب خجالت كشورهايي است كه ادعاي حقوق بشر دارند

لاريجاني با اشاره به ترور اخير يكي از دانشمندان هسته‌يي كشورمان ادامه داد: آمريكا و اسراييل بايد بدانند كه ترور دانشمندان ايراني جاي شوخي نيست؛ اين اقدامات روش غلطي است كه جمهوري اسلامي هيچ‌گاه دست به چنين كار‌هايي نخواهد زد، و اين امر بايد موجب خجالت كشورهايي باشد كه ادعاي حقوق بشر دارند.

وي تصريح كرد: آمريكا معتقد به مديريت بين‌المللي همه كشورهاست، اما از روي ناچاري دست به ترور مي‌زند و اين مساله نشان دهنده استيصال آنهاست.

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بنا بر اطلاعات موجود يكي از مسئولين اطلاعاتي كشورهاي مهم عربي منطقه در زمان جنگ 33 روزه داراي ارتباطات اطلاعاتي با سران رژيم صهيونيستي بود گفت: اما در حال حاضر براي مردم سوريه دل مي‌سوزاند و خواهان اصلاحات در اين كشور است.

لاريجاني با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در جمع مردم قم گفت: ‌ايشان حضور مردم در صحنه را موجب در امان ماندن جمهوري اسلامي از همه خطرها مي‌دانند، ضمن اين‌كه در جمع سفراي ايران در كشورهاي خارجي فرمودند مبادا كسي از خطر آمريكا غفلت كند.

* فلسفه استقلال قوا، استيفاي حقوق ملت است/ كانديداها از تخريب ديگران بپرهيزند

وي با تاكيد بر انتخاب نمايندگاني كه هيچ‌گونه وابستگي به كانون‌هاي قدرت و ثروت نداشته باشند، يادآور شد: ‌فضاي انتخاباتي ايران بر خلاف كشورهاي غربي فضاي واقعي بوده و بنابراين دستگاه‌هاي نظارتي بايد حساس بوده و مردم نيز اين امر را به دقت مورد توجه قرار دهند، زيرا استفاده از رانت‌هاي اقتصادي و سياسي نمي‌تواند تامين كننده حقوق ملت باشد.

رييس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: مردم ايران به نمايندگاني احتياج دارند كه شجاع بوده و از حقوق مردم دفاع كنند. ضمن اين‌كه استقلال قواي سه گانه نظام به اين معناست كه هر بخش بر اساس عقل و منطق خود و بدون فشار ديگران به تصويب و اجراي قوانين بپردازد.

لاريجاني فلسفه استقلال قوا از يكديگر را استيفاي حقوق ملت دانست و تاكيد كرد: شركت پرفروغ مردم در انتخابات موجب آباداني بيشتر كشور شده و اصل حضور مردم يك امر استراتژيك است كه در هيچ شرايطي نبايد مخدوش نشود.

وي  با اشاره به تلاش دشمنان براي مايوس ساختن مردم از حضور در انتخابات خاطرنشان كرد: برخي از نارضايتي‌ها از ديگران نبايد موجب حضور نيافتن در انتخابات شود، ضمن اين‌كه كانديدا‌ها نيز بايد صداقت را سرلوحه خويش قرار داده و از وعده و وعيده‌هاي بيهوده و تخريب ديگران بپرهيزند.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار