لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸

«کانادا» آخرین حریف مردان والیبال ایران در آرژانتین

پرونده هفته دوم مسابقات لیگ ملت‌های والیبال در شرایطی برای ایران بسته خواهد شد که تیم ملی کشورمان باید به مصاف تیم کانادا برود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در سومین روز از هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال 2018، تیم ملی والیبال ایران مقابل تیم ملی والیبال کانادا به میدان خواهد رفت تا پرونده این هفته از رقابت‌ها برای والیبال ایران بسته شود.

تیم ملی ایران از ساعت 23:40 یکشنبه 13 خرداد (به وقت تهران) در ششمین مسابقه خود در لیگ ملت‌های والیبال، با کانادا روبرو می‌شود.

«کانادا» آخرین حریف مردان والیبال ایران در آرژانتین

والیبال کانادا در کسب افتخارات جهانی و بین المللی چندان موفقیتی نداشته است اما هرگز تیم دست و پا بسته‌ای برای حریفانش نیز به شمار نرفته است.  اگر نگاهی به افتخارات این تیم بیندازیم ، یک مدال برنز در لیگ جهانی 2017، تنها افتخار والیبال این کشور در سطح جهانی را می‌بینیم. در قاره آمریکای شمالی هم این تیم همواره زیر سایه قدرت کوبا و آمریکا قرار داشته و در 25 دوره برگزاری مسابقات قهرمانی این منطقه، فقط یک بار در سال 2015 توانست به مدال طلا برسد.

کانادایی ها در سال 2017 با قرار گرفتن در رده پنجم مرحله مقدماتی لیگ جهانی شگفتی ساز شدند و در نهایت هم با پیروزی مقابل آمریکا در بازی رده بندی این رقابت ها، شگفتی را کامل کردند و به یک مدال تاریخی دست یافتند.

استفان آنتیگا مربی 42 ساله فرانسوی از سال گذشته هدایت تیم ملی کانادا را بر عهده گرفت و در نخستین گام، مدال برنز لیگ جهانی را برای این تیم به ارمغان آورد تا کانادا 117 سال پس از آشنایی با والیبال، برای نخستین بار صاحب مدالی در سطح جهان شود.

آنتیگا با وجود اینکه فقط 42 سال دارد، یکی از بهترین مربیان جهان محسوب می شود. او در سه سال هدایت تیم ملی لهستان، عملکرد بسیار خوبی داشت و مهمترین دستاوردش با این تیم، مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان 2014 بود.

«کانادا» آخرین حریف مردان والیبال ایران در آرژانتین

گادوین اشمیت پشت خط زن 208 سانتی متری، مشهورترین ستاره تیم ملی کانادا و مهمترین بازیکن این تیم در حملات است. نیکلاس هوگ که در پست دریافت کننده بازی می کند، دیگر ستاره تاثیرگذار در میان شاگردان آنتیگا محسوب می شود. میانگین سنی بازیکنان کانادا 26 سال و میانگین قدی آنها 198 سانتی متر است.

تیم ملی کانادا در رده بندی فدراسیون بین المللی والیبال، با 172 امتیاز در رده ششم قرار دارد.

تیم ملی والیبال ایران اما از انگیزه زیادی برای کسب پیروزی مقابل کانادا بهره می‌برد. این تیم به خوبی می‌داند که اگر بعد از شکست مقابل ایتالیا و دو شکستی که در هفته نخست مقابل ژاپن و فرانسه به دست آورد، در دیدار مقابل کانادا نیز تن به شکست دهد شرایطش در جدول مسابقات به شدت خطرناک خواهد شد و کارش در ادامه به سختی پیش می‌رود.

«کانادا» آخرین حریف مردان والیبال ایران در آرژانتین

از طرفی تیم کانادا با پیروزی مقابل ایتالیا در بازی نخست هفته دوم نشان داد که با اهداف مهم به لیگ ملت‌ها پا گذاشته است و قطعا مقابل ایران از تمام انرژی و توانمندی خود برای پیروزی بهره می‌برند. به ویژه اینکه این تیم در هفته نخست مقابل روسیه و لهستان بازنده شده بود و تنها یک پیروزی مقابل کره جنوبی با خود به همراه آورد.

با برگزاری دیدار بین دو تیم ایران و کانادا ، هفته دوم مسابقات لیگ ملت‌ها برای ایران به پایان خواهد رسید و این تیم برای حضور در هفته سوم این مسابقات راهی روسیه خواهد شد. جایی که باید به مصاف تیم‌های چین، برزیل و روسیه برود.

انتهای پیام/

ایران - کانادا؛ سومین نبرد مردان ایران در هفته دوم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار