با این روش چینی‌ها دیگر هیچ بیابانی در دنیا باقی نمی‌ماند +فیلم

چینی‌ها موفق شده‌اند با استفاده از روشی ساده بیابان‌های خشک را به زمین‌های حاصلخیز تبدیل کنند.

بیابان‌زدایی جالب چینی‌ها +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از اقداماتی که به محیط زیست کمک می‌کند تا گرمای شدید این کره به تعویق بیافتد و مشکلات آلودگی از یک کشور رفع شود، بیابان زدایی است. کشورهای زیادی از بیابان‌زدایی حرف‌هایی زدند و اقداماتی را هم انجام داده‌اند اما هیچکدام از اقدامات مانند کاری که چینی‌ها در کشور خود انجام دادند، نبود. متخصصان چینی با روشی جالب بیابان‌های کشور خود را کمتر می‌کنند.

در حالی که بسیاری از کشورها برای بیابان‌زدایی کارهای زیادی انجام می‌دهند و پس از مدت زیادی از انجام دادن این کارها به دلیل جواب نگرفتن از اقدامات خسته می‌شوند، متخصصان کشور چین با استفاده از روشی جالب و خلاقانه موفق به بیابان‌زدایی آن هم در وسعت بسیار بالا شده‌اند. چینی‌ها ماده‌ای مخصوص درست کرده‌اند که پس از مخلوط کردن آن با ماسه‌های بیابان، ماسه تبدیل به خاک قابل کشت می‌شود و از آن به بعد می‌توانند درخت و یا حتی محصولات کشاورزی در آن بکارند.

جالب است بدانید این متخصصان در آخرین اقدامی که انجام داده‌اند، 2 هکتار از زمین‌های بیابانی این کشور را در طی 6 ماه به زمین‌هایی سرسبز تبدیل کرده‌اند که می‌توانید اقدامات آن‌ها را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
همچین چیزی فکر نمیکنم به نفع کشور باشه منابع آبی محدوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
واو
آخرین اخبار