ابراز تردید مقام اروپایی نسبت به موفقیت نشست گروه ۷ در حل اختلافات تجاری با آمریکا

کمیسر امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا گفت نسبت به حل اختلافات تجاری با آمریکا در اجلاس سران گروه ۷ خوشبین نیست.

ابراز تردید مقام اروپایی به موفقیت نشست گروه ۷ در حل اختلافات تجاری با آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیر موسکوویچی، کمیسر امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا، گفت نسبت به حل اختلاف تجاری با آمریکا در اجلاس سران گروه هفت خوشبین نیست.

موسکوویچی گفت گمان نمی کند این نشست که هفته آینده در کانادا برگزار خواهد شد، بتواند اختلافات بوجود آمده در پی تصمیم آمریکا برای اعمال تعرفه بر واردات از چندین متحد خود را حل کند.

آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد تعرفه های مالیاتی جدیدی بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک وضع خواهد کرد. این سه کشور نیز اعلام کردند اقدام متقابل خواهند کرد.

موسکوویچی گفت: من در این مرحله هیچ دلیلی برای خوش بینی ندارم. ما می خواهیم ببینیم که آیا این (جنگ تجاری) عملاً آغاز می شود. این تنها بیانگر یک چیز است: تشدید تنش‌ها. ما (اتحادیه اروپا) نیز باید آماده باشیم اقدامات خود را یک درجه محکم تر کنیم، ولی در عین حال باید خونسردی خود را نیز حفظ کنیم. وی افزود: اقدامات متقابل اتحادیه اروپا در روزهای آینده اتخاذ خواهد شد. ما نیز از جانب خود مالیات ها را بر تعداد مشخصی از محصولات- به همان میزان که آمریکا علیه اروپا اعمال می کند- افزایش خواهیم داد.

مقامات مالی فرانسه و سایر اعضای گروه هفت در اقدامی نادر و متحد با یکدیگر، پس از نشست سه روز خود، پیش از اجلاس جی 7 که قرار است در کبک کانادا شود، نارضایتی خود را نسبت به تعرفه های جدید آمریکا ابراز کردند.

وزیر دارایی ژاپن نیز در جمع خبرنگاران گفت: من مدت‌های مدیدی است که در اینگونه اجلاس ها شرکت می کنم، اما این موردی بسیار نادر است که در خصوص مخالفت با آمریکا، اجماع وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار