ترزا می: اعمال تعرفه‌های گمرکی آمریکا ناعادلانه و ناامیدکننده است

نخست‌وزیر انگلیس در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا اقدام او در اعمال تعرفه گمرکی بر فلزات وارداتی از اتحادیه اروپا را ناعادلانه خواند.

نخستوزیر انگلیس: اعمال تعرفه‌های گمرکی آمریکا ناعادلانه و ناامیدکننده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی «ترزا می» ٬ نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد نخست‌وزیر روز دوشنبه در تماسی تلفنی با دونالد ترامپ٬ رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم واشنگتن مبنی بر اعمال تعرفه گمرکی بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از کشور‌های اتحادیه اروپا را «ناعادلانه و عمیقا ناامیدکننده» خواند.

به گفته سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس٬ «ترزا می» همچنین به ترامپ گفته است: آمریکا، انگلیس واتحادیه اروپا از لحاظ امنیت ملی متحدان بسیار نزدیکی هستند و ما به اهمیت ارزش تجارت آزاد و منصفانه در سراسر جهان واقف هستیم.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین در این گفتگوی تلفنی بر نیاز به حفظ مشاغل در دو کشور در پی این اقدام دونالد ترامپ تأکید کرده‌ است.

در همین حال لیام فاکس، وزیر تجارت انگلیس نیز روز دوشنبه گفت: پاسخ انگلیس و اتحادیه اروپا به اعمال تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم از سوی آمریکا باید حساب شده و مناسب باشد.

او در پارلمان انگلیس گفت: «پیگیری دفاع از صنایع داخلی ما از تاثیر مستقیم و غیرمستقیم این تعرفه‌های آمریکا کار درستی است. پاسخ باید حساب شده و مناسب باشد. این مهم است که انگلیس و اتحادیه اروپا در مرز‌های روند تجارت بین الملل که مبتنی بر قوانین است، کار کنند.»

ترامپ ماه مارس سال جاری میلادی، ۲۵ درصد تعرفه مالیاتی بر واردات فولاد و ۱۰ درصد تعرفه بر واردات آلومینیوم وضع کرده بود. با این حال، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دولت او به چند کشور از جمله کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک معافیت موقت از این مالیات اعطا خواهد کرد.

این در حالی است که دولت آمریکا روز پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد این معافیت‌ها را برداشته است؛ اقدامی که با واکنش تند و تلافی‌جویانه این کشور‌ها مواجه شد.

انتهای پیام/

گفتگوی تلفنی ترزا می و ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار