ترامپ: اقدامات تلافی‌جویانه کانادا و چین علیه محصولات آمریکایی پذیرفتنی نیست!

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه به اقدامات تلافی‌جویانه کانادا و چین در برابر جنگ تجاری واشنگتن واکنش نشان داد.

اقدامات تلافی‌جویانه کانادا و چین علیه محصولات آمریکایی پذیرفتنی نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اقدامات تلافی‌جویانه چین و کانادا را غیرقابل‌قبول خواند.

ترامپ ماه مارس سال جاری میلادی، ۲۵ درصد تعرفه مالیاتی بر واردات فولاد و ۱۰ درصد تعرفه بر واردات آلومینیوم وضع کرده بود. با این حال، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دولت او به چند کشور از جمله کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک معافیت موقت از این مالیات اعطا خواهد کرد. این در حالی است که دولت آمریکا روز پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد این معافیت‌ها را برداشته است؛ اقدامی که با واکنش تند و تلافی‌جویانه این کشور‌ها مواجه شد.

کانادا روز پنج‌شنبه در پاسخ به تعرفه‌های گمرکی جدید آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم، اقدامی تلافی جویانه انجام داد و در مجموع ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار کانادا (۱۲ میلیارد و هشتصد میلیون دلار آمریکا) عوارض گمرکی بر محصولات وارداتی آمریکایی وضع کرد. اقدامی که به گفته وزیر خارجه این کشور بزرگترین اقدام تجاری کاناد در دوره پساجنگ است.

کشور چین نیز در پاسخ به جنگ تجاری دونالد ترامپ و اعمال تعرفه بر واردات محصولات چینی تهدید کرده تعرفه‌های خود بر واردات سویا را افزایش می‌دهد.

دونالد ترامپ روز دوشنبه درحساب توئیتری خود نوشت: دولت چین هم اکنون تعرفه ۱۶ درصدی بر واردات سویای آمریکا اعمال کرده و کانادا نیز انواع موانع تجاری را برای محصولات آمریکایی ما ایجاد کرد‌ه است و این پذیرفتنی نیست.

«برایان کوهِل» مدیر اجرایی سازمان «کشاورزان حامی تجارت آزاد»  اقدام پکن برای اعمال تعرفه بر محصولات آمریکایی را فشار مضاعف بر کشاورزی آمریکا می‌داند و می‌گوید: اعمال تعرفه‌های گمرکی چین ضربه شدیدی به کشاورزان آمریکایی وارد می‌کند و بسیاری از مزارع آمریکا را نابود خواهد کرد.

انتهای پیام/

واکنش ترامپ به اقدام متقابل چین و کانادا در اعمال تعرفه‌های جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
لابد فكر كردي همه دست و پا بسته ميشينن تا تو هر كاري دلت خواست بكني ای ترامپ نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
ترامپ تازه اولشه حالا حالاها مونده تا بفهمي چه کاری کردی ای نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
این نادان ترامپ خودشو مالک کره زمین می دونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
با آمریکا باید با زبان زور حرف زد دمشان گرم
آخرین اخبار