مرکز آمار اعلام کرد؛

تولید بیش از ١١,٦ میلیون تن محصولات باغی در سال گذشته

بر اساس نتایج حاصل از طرح آمارگیری باغداری١٣٩٦مرکز آمار، تولید محصولات باغی سال گذشته بیش از ١١,٦ میلیون تن اعلام شد.

تولید بیش از ١١,٦ میلیون تن محصولات باغی در سال گذشته به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز آمار ایران، بر اساس نتایج حاصل از این طرح آمارگیری در سال ١٣٩٦، حدود ١,٧ میلیون بهره‌برداری دارای فعالیت باغداری در سطح كشور وجود داشته است.

طرح آمارگیری باغداری در تابستان سال ١٣٩٦ توسط مركز آمار ایران انجام شد. این طرح با بیش از ١١٦ هزار نمونه در سطح كل كشور به مرحله اجرا درآمد. در اجرای این طرح ٩٨٨ نفر نیروی انسانی شامل مامور آمارگیر، بازبین، مسئول گروه و كارشناس مسئول به طور مستقیم همكاری داشته اند.

بر اساس نتایج حاصل از این طرح آمارگیری در سال ١٣٩٦، حدود ١,٧ میلیون بهره‌برداری دارای فعالیت باغداری در سطح كشور وجود داشته است.

مساحت اراضی باغ و قلمستان های كشور در سال ١٣٩٦، ١,٨٥ میلیون هكتار بوده است كه ١.٣ میلیون هكتار آن به صورت كاشت ساده (تك محصولی) و ٥٥٩ هزار هكتار آن به صورت كاشت مخلوط (چند محصولی) بوده است.

در سال ١٣٩٦ تولید كل محصولات باغی حدود ١١,٦ میلیون تن بوده كه نسبت به سال ١٣٩٥ معادل ٤.٨ درصد افزایش داشته است. بیش از ٦١ درصد تولیدات محصولات باغی كشور مربوط  به ٤ محصول سیب، انگور، پرتقال و خرما بوده است.  در سال ١٣٩٦ تولید سیب، پرتقال، خرما و انگور به ترتیب ٢.٤، ١.٧٥، ١,٢ و ١,٧٦ میلیون تن بوده است. مقایسه نتایج حاصل از این طرح نشان می دهد در سال ١٣٩٦ تولید محصولات سیب، پرتقال و خرما نسبت به سال ١٣٩٥ به ترتیب ١٤.٤،  ١٢.٥ و ١.٤ درصد افزایش و تولید محصول انگور در سال ١٣٩٦ نسبت به سال ١٣٩٥ حدود ٥ درصد كاهش یافته است.

نتایج حاصل از این آمارگیری نشان می‌دهد بیش از ٥٠ درصد باغ‌ و قلمستان‌های كشور به ترتیب در ١١ استان كشور شامل استان‌های كرمان، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازندران، یزد، اصفهان، گیلان، سیستان و بلوچستان و قزوین واقع شده است.

یادآوری می‌شود نتایج تفصیلی حاصل از این طرح آماری متعاقباً در درگاه ملی آمار، به آدرس اینترنتی www.amar.org.ir قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

استفاده از ١١٦ هزار نمونه در طرح آمارگیری باغداری سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار