گزارش/

اصرار مسئولان به قانون شکنی با برگزاری الکامپ در سئول / ترافیک هدیه به ساکنان اطراف نمایشگاه بین المللی

سازمان توسعه و تجارت با بی توجهی به قانون ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در نمایشگاه‌های بین المللی تهران، برای نمایشگاه الکامپ مجوز برگزاری صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شورای شهر دوم به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات ترافیکی در خیابان سئول و بزرگراه چمران و همچنین جلوگیری از سلب آسایش و سهولت تردد ساکنان منطقه، طی مصوبه‌ای برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران را ممنوع کرد.

قفل ترافیکی بی سابقه شمال تهران، سوغات الکامپ

طبق این مصوبه شهرداری تهران مکلف شد از اول مرداد سال 83 نسبت به برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در نمایشگاه بین المللی جلوگیری به عمل آورد.

به همین منظور عملیات ساخت مجموعه‌ای بزرگ به نام شهر آفتاب در حاشیه جنوبی شهر تهران آغاز شد، تا نمایشگاه‌های پر مخاطب در این محل برگزار شوند.

قفل ترافیکی بی سابقه شمال تهران، سوغات الکامپ

در این راستا برای کاهش انگیزه شهروندان در استفاده از وسیله شخصی، خط یک مترو تهران به شهر آفتاب متصل و ایستگاه مترو شهر آفتاب هم قابل بهره برداری شد.

قفل ترافیکی بی سابقه شمال تهران، سوغات الکامپ

اما در این شرایط که دیگر بهانه‌ای برای اصرار به برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در داخل شهر تهران وجود ندارد، شاهد تلاش سازمانی هستیم که با تکیه بر جایگاه سازمانی خود با زیر پا گذاشتن قانون، آن را به سخره می‌گیرد.

اخیرا برگزاری نمایشگاه خودرو در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران به دلیل پر مخاطب بودن آن لغو شد، اما این لغو شدن بی هزینه نبود و ساعت‌های زیادی از وقت شورای شهر تهران را هدر داد و این اتفاق تنها یک علت داشت که آن هم اصرار سازمان توسعه تجارت به برگزاری این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران بود.

قفل ترافیکی بی سابقه شمال تهران، سوغات الکامپ

ظاهرا سازمان توسعه تجارت که زیر مجموعه وزارت صنعت است، تمکین به قانون ندارد، زیرا مجددا مجوزی را صادر کرده که بر اساس آن نمایشگاه الکامپ می‌تواند در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار شود.

نمایشگاه الکامپ تهران (Elecomp) مهمترین رخداد فناوری اطلاعات ایران است که در حوزه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک برگزار می‌شود.

قفل ترافیکی بی سابقه شمال تهران، سوغات الکامپ

حمیدرضا آملی مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی نمایشگاه بین‌المللی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه در سال 96 روزانه 10 هزار نفر از نمایشگاه الکامپ‌ بازدید کردند، گفت: این رقم در سال 97 بیشتر می‌شود و قطعا این نمایشگاه کم مخاطب نیست.

مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی نمایشگاه بین‌المللی تهران تصریح کرد: 12 سالن نمایشگاه به گروه‌های کالایی سخت‌افزار، نرم‌افزار، خدمات الکترونیک، ماشین آلات اداری، اینترنت، شبکه‌های اطلاع رسانی، لب‌تاپ، تبلت‌، وب‌ سایت‌ها، حوزه تلفن همراه و هر آنچه که مربوط به آی تی است، اختصاص می‌یابد.

قفل ترافیکی بی سابقه شمال تهران، سوغات الکامپ

آملی با بیان اینکه سال گذشته 400 شرکت ایرانی و 40 شرکت خارجی در الکامپ‌ شرکت کردند، گفت: امسال هم به شکل معمول کشورهای آلمان، آمریکا، اسپانیا، انگلستان، ایرلند، تایوان، ترکیه، رمانی، روسیه، ژاپن، دانمارک، سوئد، سوئیس، چین، فرانسه، هلند، مکزیک، کره شمالی و برخی کشورهایی که معمولا در این نمایشگاه حاضر می‌شوند، شرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه جزء نمایشگاه‌های بزرگ است، اظهار کرد: تمام سایت نمایشگاه با توجه به حجمی که دارد، در اختیار نمایشگاه الکامپ‌ است و از بین مخاطبان زیادی که می‌آیند، عمده آن‌ها دانشجویان و فعالان حوزه آی تی هستند.

آملی در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه الکامپ‌ در مقایسه با نمایشگاه بهاره خیلی پر مخاطب نیست، اما کم مخاطب هم نیست و جزء نمایشگاه‌های بزرگ به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته فضای ناخالص نمایشگاه 50 هزار متر مربع به صورت سرپوشیده در اختیار متقاضیان قرار گرفت، اظهار کرد: در مجموع 30 هزار مترمربع به طور خالص و با احتساب غرفه‌های موجود در تمام فضای نمایشگاه در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

گفتنی است؛  پیش از این «ناصرعلی سعادت» رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای اعلام کرده بود که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، نمایشگاه های الکامپ و تلکام در سال 97 با هم ادغام خواهند شد.

قفل ترافیکی بی سابقه شمال تهران، سوغات الکامپ

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با بیان اینکه جلسه ای با حضور نمایندگان وزارت ارتباطات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت سهامی نمایشگاه ها و همچنین مجریان این دو نمایشگاه برگزار کردیم گفته بود: بر اساس صورتجلسه ای که به امضای تمام حاضران جلسه مورد بحث رسیده، در سال ۹۷ این دو نمایشگاه با هم ادغام می شوند، زیرا ۸۰ درصد از شرکت های حوزه IT در هر دو نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، برگزاری نمایشگاه الکامپ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خود به تنهایی موجب اخلال در ترافیک منطقه و سلب آسایس ساکنان اطراف آن است، اما مسئولان امر به جای اینکه اقدامی در راستای جلوگیری از برگزاری آن و انتقالش به شهر آفتاب کنند، تصمیمی گرفته اند که به موجب آن با الحاق تلکام به الکامپ، 20 درصد هم به تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه افزوده می شود.

قطعا افزایش 20 درصدی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه مخاطبانی را جذب خواهد کرد که اگر تعدادشان بیشتر از این 20 درصد نباشد، کمتر هم نخواهد بود.

سیاست گذاری های برگزاری نمایشگاه الکامپ و ادغام آن با تلکام مصداق بارز ضرب المثل معروفی است که می‌گوید، موش تو سوراخ نمی‌رفت، یک جارو هم به دمش می‌بست.

گفتنی است، بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی که معروف به الکامپ‌ است، از 6 تا 9 مرداد و از ساعت 10 تا 18 برگزار خواهد شد.

گزارش از علی کاظمی

انتهای پیام/

برگزاری نمایشگاه پرمخاطب الکامپ در محل دائمی نمایشگاه های تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
اگه شهرداری واقعا به خاطر مردم و ترافیک میگه نمایشگاه تو سئول نباشه خودش تو پارک گفتگو که وسط شهره نمایشگاه گل و گیاه نمیزد