تولید بیش از چهار هزار تن مرغ در خاش

مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: سالانه بیش از چهار هزار تن مرغ در این شهرستان تولید می‌شود به طوری که رتبه نخست تولید گوشت سفید سیستان و بلوچستان را از آن خود کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، امان الله طوقی مدیر جهاد کشاورزی خاش اظهار داشت: گوشت مرغ تولیدی در مرغداری‌های خاش علاوه بر این شهرستان در بازار مصرف شهر‌های دیگر سیستان و بلوچستان نیز عرضه می‌شود.

طوقی افزود: هم اینک در خاش ۳۸ واحد مرغداری فعال با تولید ۲۰ هزار قطعه مرغ وجود دارد.

وی ادامه داد: بزودی شمار واحد‌های فعال مرغداری در خاش به ۴۲ مورد می‌رسد.

وی گفت: خاش تنها شهرستان در سیستان و بلوچستان بحساب می‌آید که به دنبال ایجاد واحد‌های تولید جوجه یک روزه، مرغ تخم گذار و کارخانه خوراک طیور است و کشتارگاه طیور و واحد‌های پرشمار مرغداری دارد و چرخه تولید گوشت مرغ خود را تکمیل می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی خاش اظهار داشت: ساختمان کارخانه تولید جوجه یک روزه این شهرستان ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و کار خریداری دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز آن با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی و مشارکت ویژه دولت در مساله پرداخت تسهیلات انجام شده و با همت همین سرمایه گذار واحد‌های دیگری در دست اقدام و اجراست.

طوقی ادامه داد: در این واحد سالانه افزون بر ۱۶ میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید و عملا نیاز مرغداری‌های خاش و دیگر شهر‌های سیستان و بلوچستان در این رابطه تامین می‌شود.

به گفته وی حدود ۲۳۰ خانوار روستایی برای اجرای این طرح بزرگ تولیدی مشارکت دارند.

وی افزود: کشتارگاه طیور خاش نیز به منظور کشتار و بسته بندی مرغ در دسترس مردم است و روزانه بخش بزرگی از نیاز مردم استان را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ع

فعالیت۴۲ واحد‌ مرغداری در خاش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار