ذوالفقارنسب:بازیکنان تیم مراکش بیشتر در تیم‌های معتبر اروپایی بازی می‌کنند/بازیکنان ما خوب و جوان هستند

کارشناس فوتبال کشورمان گفت:مراکشی‌ها تیم خوبی دارند، اما بازیکنان تیم ما خوب و جوان هستند و می‌توان به آن‌ها امیدوار بود.

ذوالفقارنسب:در تیم ملی ستاره بین المللی نداریمبیژن ذوالفقارنسب مربی سابق تیم ملی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در مورد ستاره های تیم ملی فوتبال کشورمان و بازیکنان مراکش اظهار کرد:بازیکنان تیم مراکش بیشتر در تیم های معتبر اروپایی بازی می کنند.ما هم بازیکنان خوبی داریم ولی خودمان آن ها را ستاره کردیم و در عرصه بین المللی ستاره حساب نمی شوند.ولی بازیکنان تیم ما خوب و جوان هستند و می توان به آن ها امیدوار بود.

بیژن ذوالفقارنسب در مورد ترکیب احتمالی تیم ملی گفت:ترکیب عقلانی برای تیم ملی ایران با توجه به دو بازی تدارکاتی آخر مقابل ترکیه ولیتوانی،ترکیبی از نفراتی خواهد بود که در این دو بازی از ابتدا بازی کردند.کارلوس کی روش از ترکیب بازی آخر مقابل لیتوانی رضایت داشت و به احتمال فراوان با همان ترکیب و تغییرات کم بازی با مراکش را اغاز می کند.

او در مورد ترکیب تیم مراکش ادامه داد:شناخت کاملی از نفرات و ترکیب تیم مراکش نداریم ولی با توجه به حرف سرمربی این تیم مبنی بر اینکه از همان نفرات و ترکیبی که توانستیم به جام جهانی صعود کنیم استفاده می کنیم می توان انتظار داشت که سرمربی تیم مراکش همین تصمیم را بگیرد و از ترکیب صعود کرده به جام جهانی استفاده کند.

ذوالفقارنسب در مورد اینکه دو تیم با چه طرز فکر و تاکتیکی وارد زمین میشوند گفت:مربی ها معمولا بازی را به سه بخش نیم ساعته یا دو نیمه تقسیم می کنند. نیمه اول تیم ها سعی می کنند بدون ریسک عمل کنند و به شناسایی و سنجش تیم حریف بپردازند و تلاش می کنند از اشتباهات حریف استفاده کنند.در نیمه دوم دو تیم با توجه به شناختی که از هم پیدا کردند و موجودیت خودشان دست به تغییر تاکتیک و بازیکن می زنند تا به اهدافی که دارند برسند.

بازیکن سابق تیم ملی در مورد اینکه آیا تیم ملی مالکیت توپ را به حریف میدهد و دفاع میکند یا اینکه دست به حفظ توپ و حمله میزند گفت:تایید این نظریه که تیم ملی ایران مالکیت توپ را به حریف میدهد و خودش دفاع میکند کار سختی است.من خودم این نظریه را قبول ندارم و فکر نمیکنم تیم ملی این کار را انجام دهد و همانطور که گفتم احتمالا دو سرمربی در نیمه اول سعی می کنند یکدیگر را بشناسند و در ادامه تصمیمات درست و دقیق تری بگیرند.

او در آخر در مورد اینکه تیم مراکش در دور مقدماتی جام جهانی گلی دریافت نکرده است و اینکه آیا تیم ملی ایران خودش را برای این دیدار سرنوشت ساز آماده کرده است یا خیر گفت:تیم ملی ایران هم در دفاع بسیار قدرت مند است و به راحتی گل نمی خورد.سرمربی تیم از بازی های تدارکاتی آخر تیم رضایت داشت ولی در کل جام جهانی عرصه بسیار متفاوتی است و من هم منتظر آغاز مسابقات هستم.

انتهای پیام /

اظهارات بیژن ذوالفقار نسب درباره تیم ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار