سیستم رتبه بندی جدید تیم های ملی پس از جام جهانی 2018 / افزایش تیم های جام جهانی 2022 در کنگره مطرح نخواهد شد

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تصمیم دارد پس از بازی‌های جام جهانی فوتبال، به شیوه‌ای جدید تیم‌های ملی جهان را رتبه بندی کند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوانجیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد: سیستم جدید برای محاسبه رتبه بندی تیم ها  پس از جام جهانی روسیه معرفی خواهد شد که روشی متعادلتر خواهد بود.

اینفانتینو به خبرنگاران گفت: "ما موافقت کردیم که روش محاسبه رتبه ها را تغییر دهیم، ما می خواهیم آن را منطقی تر کنیم. فرمول جدید پس از جام جهانی 2018 معرفی خواهد شد. ما فکر می کنیم که سیستم جدید متعادلتر خواهد بود."

همانطور که در بیانیه مطبوعاتی فیفا اشاره شد، گروهی از کارشناسان فرمول های مبتنی بر روش Elo را به کار بسته اند. کارشناسان تلاش کردند تا امکان دستکاری رتبه تیم ها را حذف کنند و به همه تیم ها فرصت برابری برای بهبود وضعیت خود بدهند.
این فرمول بر اساس میانگین امتیازهای به دست آمده در هر مسابقه نیست در این حالت اهمیت هر مسابقه و قدرت رقبا مورد توجه قرار می گیرد . فیفا قول داده است که فرمول جدید انتقالی آرام از طرح قدیمی باشد.

علاوه بر این رئیس فیفا در جمع خبرنگاران اعلام کرد،موضوع  افزایش تعداد تیم های شرکت کننده در جام جهانی 2022 در کنگره مطرح نخواهد شد، زیرا لازم است ابتدا در مورد این امکان با کشور میزبان (قطر)  بحث و گفتگو شود .

در ماه آوریل، رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (CONMEBOL) از فیفا خواست تا تعداد شرکتکنندگان در جام جهانی 2022 قطر  را به 48 تیم  افزایش دهد، اگر چه این افزایش برای سال 2026 برنامه ریزی شده است. با افزایش تعداد تیم ها، تعداد بازی ها از 64 به 80 بازی افزایش خواهند یافت، که مشکلات بیشتری در بحث تدارکات برای قطر ایجاد خواهد کرد. 

انتهای پیام/


تغییر شیوه رتبه بندی تیم ها پس از جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار