علی نوذرپور عنوان کرد؛

منابع سازمان آب در آبیاری پارک چیتگر نقشی ندارند/ فعالیت ۴ کاوراش نانو در منطقه ۲۲

شهردار منطقه ۲۲ گفت: آبیاری پارک چیتگر با استفاده از ذخائر مخازن و جمع آوری روان آب ها انجام می شود.

سهم صفر درصدی منابع سازمان آب در آبیاری پارک چیتگر/ فعالیت ۴ کاوراش نانو در منطقه ۲۲به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در ابتدای دوره جدید مدیریت شهری، بدهی پارک چیتگر بابت آبونمان آب حدود ۱۸ میلیارد تومان بود که ادامه این روند مدیریت پارک را با مشکل رو به رو می کرد.

وی گفت: از این رو، با ساخت مخازن و جمع آوری روان آب ها تلاش کردیم بدون استفاده از منابع سازمان آب، آبیاری این پارک ۹۵۰ هکتاری را انجام دهیم. بر اساس آخرین آمار هم طی هفته های گذشته موفق شدیم سهم سازمان آب در آبیاری پارک چیتگر را به صفر کاهش دهیم.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به دیگر طرح منطقه برای کاهش مصرف آب عنوان کرد: قرار است در یک ماه آینده طرح نصب علمک روی چاه های آب و GPS روی ماشین های آب رسانی را اجرا کنیم تا مشخص شود به طور دقیق چه مقدار آب، چگونه مصرف می‌شود.

به گفته نوذرپور اجرای این طرح در کنار تجدیدنظر در کاشت چمن موجب کاهش حداقل ۳۰ درصدی آب در آبیاری فضای سبز منطقه ۲۲ می شود.

وی در ادامه به فعالیت ۴ کارواش نانو در منطقه پرداخت و گفت: در این طرح که با همکاری پیمانکار پسماند انجام می شود، خودروها با حداقل مصرف آب شست و شو می شوند.

نوذرپور با تاکید بر اینکه میزان مصرف آب در کارواش های نانو یک دهم کارواش های معمولی است، تصریح کرد: به منظور تشویق شهروندان برای مشارکت در این طرح، هزینه شست و شوی خودروها ۸ تا ۱۰ هزار تومان و پایین تر از قیمت معمول در نظر گرفته شد.

وی در پایان به نصب ۲۱ دستگاه کمپوستر در ساختمان های شهرداری و ادارات دولتی پرداخت و گفت: استفاده از کمپوسترها در ماه های گذشته موجب شد تا به طور هفتگی ۲ تا ۳ تن کود کمپوست تولید شود که تمامی این میزان در فضای سبز منطقه به کار گرفته می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار