در شصت و نهمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان مطرح شد؛

جوانان نیازمند کار و سرگرمی‌های سالم هستند

شصت و نهمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با حضور سید شهاب الدین چاووشی استاندار سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در شصت و نهمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که در ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، سید شهاب الدین چاووشی استاندار سمنان با اشاره به جمعیت ۱۰۰هزار نفره این استان اظهار کرد: از هر ۶ سمنانی یک نفر تحصیلکرده است و جوانان تقریبا از لحاظ جنسیتی یکسان هستند.

چاووشی با تاکید بر اینکه بیکاری مشکل اصلی جوانان است، افزود: زمینه‌های زیادی برای اشتغال در زمینه صنعت و معدن وجود دارد، اما منطبق نبودن تحصیلات با نیاز بازار کار، مشکل اصلی این استان است.

وی تصریح کرد: با طرح شعار هر سمنانی یک مهارت، در عرض ۲ سال آینده فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. تفاهم نامه ای که با سازمان فنی حرفه ای امضا شده است، به این روند کمک خواهد کرد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه جوانان نیازمند سرگرمی های جدید هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این استان در مسیر گردشگری است، می تواند در همین راستا برای اشغالزایی مورد استفاده قرار گیرد.

چاووشی با اشاره به طراحی کارت اعتباری برای جوانان، افزود: این افراد جوان در طرح باشگاه های زوج های جوان هنگام ازدواج می توانند از آن استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه فعالیت های جوانان، استان سمنان در سال های ۹۲ تا ۹۴ استان سمنان رتبه اول و در سال ۹۵ رتبه دوم را در بین ۱۲ استان گروه سوم کسب کرده است.

در ادامه شهاب‌الدین صابونچی رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به فعالیت های این سازمان در قالب های کانون های غنچه ها، دانش آموزی، طلاب، روستایی، دانشجویی و جوانان، اظهار داشت: ایفای نقش دبیران کانون ها از طریق برگزاری انتخابات، تشکیل مجامع استانی و کشوری و انتخاب شورای مرکزی مجامع کانون های جوانان و دانشجویی از جمله مهمترین موضوعات این سازمان است.

جوانان نیازمند کار و سرگرمی‌های سالم هستند

صابونچی افزود: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، با ایجاد هزار پایگاه موقت و سیار در سراسر کشور، خدمت رسانی ۲۰ هزار جوان داوطلب سازمان جوانان به حدود به یک میلیون مسافر از از اهم خدمات طرح بوده است. در طرح های نشاط و امید برگزاری اردوها و برنامه های فرهنگی با هدف غنی سازی اوقات فراغت انجام شده است.

وی ادامه داد: در طرح ملی دادرس با برگزاری ۶ دوره آموزش امداد و کمک های اولیه در بیش از ۸ هزار دبیرستان در سطح کشور و آموزش به بیش از ۴ هزار دادرس، اجرا شد. در طرح ملی پیمان نیز که در زمینه که پیشگیری موثر در جهت کاهش آسیب های اجتماعی است، توانمندسازی ۵۰ هزار جوان با رویکرد پیشگیری موثر از اعتیاد با تشکیل ۷ هزار گروه ۷ نفره انجام شده است.

امید محدث، مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان کشور نیز در این نشست تصریح کرد: در حوزه اردواج و خانواده، مشارکت اجتماعی، اشتغال، اوقات فراغت، آسیب های اجتماعی، فضای مجازی و بین المللی فعالیت های بسزایی انجام شده است.

همچنین محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ما تمام استان ها را پایش می کنیم، افزود: توافقات ما با بانک رسالت و صندوق کارآفرینی امید باعث شده که جوانان به سمت تشکل گرایی سوق پیدا کنند و آنها با داشتن طرح و ایده می توانند از این دو نهاد به عنوان پشتوانه و برای اخذ تسهیلات استفاده کنند.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز در شصت و نهمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: استان سمنان از گذشته های دور یکی از استان هایی است که انسجام و همگرایی اقتصادی و اجتماعی خوبی در آن وجود دارد و در زمینه گردشگری هم سابقا یک استان معبر بود تا مقصد، اما در سالهای اخیر با استفاده از ظرفیت های خود به یک استان مقصد تبدیل شده است و این امر در اشتغال زایی جوانان موثر بوده است.

وی افزود: در سال 96 یک میلیون و 175 هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج شدند و استان سمنان از میانگین 91 درصد کشوری بالاتر است و میانگین پرداخت در این استان 93 درصد است.

سلطانی فر اضافه کرد: هر استانی شرایط بهتری ایجاد کند و زیرساخت های بهتری فراهم آورد، می تواند از اعتبارات 130 میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال زایی استفاده کند.

وی با بیان اینکه دو مدیرکل زیر چهل سال در وزارت ورزش و جوانان حضور دارند، گفت: تنها وزارتخانه ای هستیم که دو معاون زن و یک مدیرکل زن استانی داریم؛ جوانترین مدیرکل دولت هم در این وزارتخانه است. در فدراسیون ها هم افرادی بودند که سالها در آن فعالیت داشتند که نیروهای جوان جایگزین آنها شدند.

سلطانی فرد بیان داشت: با تاکیدی که مقام معظم رهبری داشتند روند جوانگرایی در این وزارتخانه با شدت دنبال می شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: روند توسعه خانه های جوان به عنوان مراکزی برای ساماندهی امور جوانان و تشکل ها هستند با جدیت ادامه دارد، سال گذشته 2300 خانه ورزش روستایی راه اندازی شد و امسال 3000 خانه ورزش روستایی جدید برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان احداث می شود.

با دو مجموعه پولی و بانکی برای پرداخت تسهیلات تلفیقی مشکلاتی داشت که خوشبختانه مرتفع شد تا تشکل ها برای اشتغال از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: جوانان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
بابا پیر شدیم چرا کسی به داد ما بیکارا نمیرسه آخه گناهه ما چیه که هر جا میریم میگن نیرو لازم نداریم ؟
یعنی قانون در مورد بیکارا و معیشتشون چیزی نگفته ؟
تورو خدا به دادمون برسید والله به بیکارا رسیدن از روزه و حج کمتر نیست
آخرین اخبار