مدیركل محیط زیست استان اردبیل گفت: سیاست دولت در واگذاری عملیات حفاظت برخی از مناطق تحت پوشش و حفاظت محیط زیست به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ علی حمیدی افزود : در این راستا در استان اردبیل واگذاری امور حفاظت منطقه تحت حفاظت دریاچه نئور و جنگل فندقلو به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی گفت : هشت درصد از مساحت استان اردبیل هم اكنون تحت حفاظت محیط زیست بوده و برای افزایش آن تا 10 درصد برنامه ریزی می شود .

حمیدی اندازه گیری آلاینده های زیست محیطی بصورت الكترونیكی، مدیریت پسماندها، استفاده از مواد بیولوژیك به جای روش سم پاشی سنتی، توسعه فضای سبز، هدایت كارخانه ها به شهركهای صنعتی و جلوگیری از صدور مجوز به صنایع آلاینده را از برنامه های این اداره كل برای حفاظت از محیط زیست ذكر كرد.

وی با اشاره به اینكه در شهر اردبیل روزانه 450 تن زباله تولید می شود، افزود: با همكاری دستگاه های ذیربط و تامین اعتبارات لازم می توان از این امر برای تولید برق استفاده كرد.

مدیركل محیط زیست استان اردبیل در ادامه با بیان اینكه امسال صنایع آلاینده در اردبیل 20 درصد كاهش یافته است ، گفت:تلاش می شود تا پایان سال 91 بیمارستان های استان به سیستم بی خطر سازی پسماندها مجهز شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.