بازرس اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان طلا و جواهر ایران، صنعت طلا و جواهر را صنعتی عظیم و سلطان صنایع نامید و گفت: این صنعت با ارزآوری صدها میلیون دلار در سال، توانایی رقابت با صادرات نفت را دارد.

اسدالله بهمنش' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران صنعت طلا و جواهر را هنر اصیل ایرانیان دانست و اظهار داشت: سالها این هنر اصیل و سودآور از اذهان و عملكردها پنهان مانده است و اتحادیه طلا و جواهر كشور درصدد است تا با حمایت و عنایت دولت بار دیگر با احیای آن در راستای اشتغالزایی و درآمدزایی كشور گام بردارد.

وی افزود: بیش از چهار هزار سال پیش ایرانیان نخستین كسانی بودند كه آثار ارزنده و هنرمندانه ای در عرصه طلا و جواهر داشتند ولی به دلیل برخی سهل انگاری ها مورد بی مهری قرار گرفت و خوشبختانه در دو سال اخیر این صنعت عظیم از حمایت های دولتی برخوردار گشته و در راستا تقویت و رونق آن اقدامات ارزنده ای از سوی دولت اجرایی شده است.
بازرس اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی كشور، با حس و دركی عمیق از هنر كه برخاسته از ژرفای علاقه مندی او به هنر و مطرح كردن كشورش در عرصه جهانی است،گفت: امروز هنر نزد ایرانیان است، ایرانیانی كه با تلاش و كوشش در صدد نمایش توانایی های خود هستند و این بار می خواهند هنر خود را در عرصه طلا و جواهر شكوفا نمایند.
وی ابراز امیدواری كرد تا با حمایت های همه جانبه دولت و تصمیم گیری های كارآمد ، این هنر ارزنده را به دنیا عرضه و صادركننده طلای كشورهای دیگر نباشیم.
بهمنش سهم صادرات طلا و جواهر ایران را حدود پنج درصد دانست و افزود: در حال حاضر كشورهایی مانند تایلند، ایتالیا و تركیه سهم عمده بازارهای جهانی طلا و جواهر را به خود اختصاص داده‏اند.
بازرس اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی كشور تصریح كرد: سعی و تلاش مجموعه دولت و فعالان در عرصه طلا و جواهر اعتلای دوباره نام ایران در سطوح بین‏المللی است كه اینك با ورود دولت در این امر عرصه صادرات جهانی هموار شده است.
شایان ذکر است:بزرگترین شهر طلای خاورمیانه در شهر رودهن در حال احداث است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.