مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: اولین دپارتمان (گروه آموزشی) تحقیق و نوآوری صنایع دستی استان در پارک علم و فناوری زاهدان افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا جلال زایی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این دپارتمان به صورت تخصصی بر روی طراحی نوآورانه، برند سازی، تجاری سازی و بسته بندی صنایع دستی سیستان و بلوچستان کار می‌کند.

جلال زایی ادامه داد: ۱۷۰ نفر با راه اندازی این دپارتمان مشغول کار شدند.

وی افزود: محصولات این دپارتمان با برند سوچن (به معنای سوزن در زبان بلوچی) تولید می‌شود که تاکنون به کشور‌های استرالیا، سوئد و اسپانیا صادر شده است.

 تاریخچه صنایع دستی در سیستان و بلوچستان همچون دیگر مناطق ایران به گذشته‌های دور بر می‌گردد به طوری که بر اساس مشاهدات باستان شناسان نخستین شواهد دست ساخته‌ها در این استان را می‌توان ابزار سنگی ساخته شده توسط انسان در منطقه لادیز مربوط به دوره پارینه سنگی دانست، اما آن چیزی که به صورت متداول به عنوان صنایع دستی عموم مردم می‌شناسند به سایت‌های باستان شناسی استان نظیر شهر سوخته با آثاری همچون حصیر بافی، پارچه بافی و ابزار چوبی با قدمت پنج هزار ساله بر می‌گردد.

انتهای پیام/.ع

اولین دپارتمان تحقیق صنایع دستی درزاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.