دبیر فدراسیون ژیمناستیک:

برای کسب سهمیه المپیک در ژیمناستیک به دنبال استخدام مشاور خارجی هستیم

محسن سلیمانی گفت: قصد داریم برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در رشته ژیمناستیک یک مشاور و مدرس خارجی استخدام کنیم.

برای کسب سهمیه المپیک به دنبال استخدام مشاور خارجی هستیممحسن سلیمانی دبیر فدراسیون ژیمناستیک در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصدومیت هادی خناری نژاد ملی پوش ژیمناستیک و غیبت او در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: خناری نژاد به دلیل مصدومیت به بازی‌های آسیایی جاکارتا نمی رسد. او تصمیم گرفته خود را برای مسابقات انتخابی المپیک که بعد از بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود، آماده کند. فدراسیون هم قصد دارد برای رویداد‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ یک مدرس خارجی استخدام کنند تا با هدایت و راهنمایی ورزشکاران بتوانیم سهمیه المپیک توکیو را کسب کنیم.

سلیمانی درباره وضعیت تیم ملی ژیمناستیک در آستانه بازی‌های آسیایی جاکارتا افزود: در حال حاضر ۷ ژیمناست زیر نظر خیرخواه در اردوی آماده سازی بازی‌های آسیایی به سر می‌برند. مرحله دهم این اردو بیست و سوم خرداد آغاز می‌شود. به زودی سعید رضا کیخا و حمیدرضا حمیدی برای شرکت در جام جهانی ترکیه راهی این مسابقات خواهند شد. کیخا به دلیل افزایش بارم خرک حلقه و حمیدرضا حمیدی ورزشکار ۶ وسیله است که به جام جهانی باکو نرسید، حالا در جام جهانی ترکیه شرکت خواهد کرد.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک درباره شانس مدال آوری ژیمناست‌های ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا اضافه کرد: بازی‌های آسیایی، المپیک آسیاست و مدال آوری در این رقابت‌ها بسیار مشکل است، اما فدراسیون، مربیان و ژیمناستیک کاران تمام توان خود را برای کسب بهترین نتیجه به کار خواهند گرفت.

سلیمانی درباره افزایش سهمیه ژیمناستیک در بازی‌های آسیایی جاکارتا بیان کرد: رایزنی‌های ما با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان ادامه دارد و نتیجه به زودی اعلام خواهد شد.

او در واکنش به این موضوع که آیا دیر اعلام شدن سهمیه‌های ژیمناستیک ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا صدمه‌ای به عملکرد ورزشکاران در این رقابت‌ها می‌زند یا خیر تصریح کرد: ورزشکاران ما در اردو به سر می‌برند و همگی تمرینات خود را ادامه می‌دهند. تیم ملی بلاتکلیف نیست و با دیر اعلام شدن تعداد سهمیه‌ها صدمه به عملکرد ورزشکاران وارد نمی‌شود. چه با دو سهمیه و چه با ۵ سهمیه ورزشکاران ما به تمرینات خود ادامه می‌دهند.

سلیمانی درباره اینکه آیا تیم ملی به مسابقات تدارکاتی اعزام می‌شود یا خیر اظهار کرد: از مرداد سال گذشته برای این تیم برنامه‌ریزی شده است و ورزشکاران در مسابقات مختلفی مانند اسلوونی، هنگ‌کنگ و باکو شرکت کردند. در حال حاضر ملی پوشان نیازی به بازی‌های تدارکاتی ندارند.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک درباره وضعیت امکانات و تجهیزات ژیمناستیک برای ملی پوشان اضافه کرد: امکانات ما به حدود ۱۲ سال پیش باز می‌گردد. اختصاص بودجه به تجهیزات ورزش به دلیل محدودیت‌ها در اولویت آخر وزارت ورزش و جوانان است البته وسایلی که ما در اختیار داریم کیفیت نسبتا قابل قبولی دارد و با استاندارد‌های جهانی فاصله زیادی ندارد.

انتهای پیام/

اظهارات سلیمانی درباره وضعیت ژیمناستیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار