۴۷۷ بیمه شده سلامت در خراسان شمالی بیمار خاص است

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۴۷۷ نفر از بیمه شدگان سلامت در استان را بیماران خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس تشکیل می‌دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محسن رعنایی مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: از مجموع بیماران خاص استان ۵۳ نفر مبتلا به هموفیلی، ۳۵ نفر تالاسمی و ۱۲۷ نفر مبتلا به ام اس هستند، ۱۰۹ نفر پیوند کلیه شده اند و ۱۵۳ نفر نیازمند دیالیز هستند.
وی با بیان اینکه در کشور ۶۴ هزار نفر بیمه شده داریم که بیماران خاص هستند، گفت: سالانه بیش از ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این گروه هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه هر بیمار خاص سالانه ۱۵۰ میلیون ریال هزینه برای بیمه دارد، افزود: این هزینه تنها در بحث سرپایی انجام می‌شود خدمات بستری نیز به این قشر ارائه خواهد شد.
وی گفت: برای بیماران خاص استان نیز پارسال ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که این امر وظیفه سازمان است و تلاش خواهیم کرد تا خدمات مطلوب تری نیز به این قشر ارائه دهیم.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: تعداد بیمه شده‌های خاص این استان نسبت به میانگین کشور کمتر است.
رعنایی گفت: علاوه بر خدماتی که به بیماران خاص داده می‌شود بیمارانی از جمله سرطانی که هزینه‌های درمانی سنگینی نیز دارند برای تامین دارو به آنان کمک می‌شود، فرانشیز ثابت نیست که از این طریق این گروه از بیماران پشتیبانی خواهند شد.
انتهای پیام/آ


سالانه ۱۵۰ میلیون ریال برای هر بیمار خاص هزینه می‌شود

برچسب ها: اخبار سلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.