اجرای روش های نوین آبیاری در ۸۷۰ هکتار از زمین های کشاورزی اردستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان با تاکید بر اجرای روش های نوین آبیاری در بخش کشاورزی گفت: در این راستا سال گذشته ۸۷۰ هکتار از زمین های این شهرستان با اعتبار افزون بر ۸۷ میلیارد ریال تجهیز شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اکبر صالح امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران جلوگیری از هدر رفت آب را از جمله مزیت های استفاده از روش های نوین آبیاری عنوان و اظهار کرد: کاشت گل محمدی در راستای اجرای سیاست های تغییر الگوی کشت در سطح ۱۲ هکتار با میانگین برداشت دو تن به ازای هر هکتار و زعفران در سطح ۵۲ هکتار زمین با میانگین برداشت هشت کیلو در هر هکتار صورت گرفت.

به گفته وی ، سال گذشته نخستین بار برداشت چغندر قند در سطح ۴۰هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان اردستان انجام شد که کشت این محصول صرفه جویی در مصرف آب، کاهش هزینه ها و مبارزه با آفت ها و بیماری ها را به همراه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان با اشاره به تشکیل ۱۸ پرونده در زمینه تسهیلات مکانیزاسیون به ارزش ۱۹ میلیارد ریال و معرفی افراد به بانک ها گفت: جهت احیای باغ ها نیز ۱۴۶ پرونده به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال تشکیل و افراد واجد شرایط به بانک های عامل معرفی شدند.

صالح عنوان کرد: ۱۰۴ پرونده نیز در بخش دام و طیور به ارزش ۲۲ میلیارد ریال تشکیل و همچنین تعداد ۱۰۵ نفر متقاضی در سامانه بهین یاب ثبت نام و جهت دریافت ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و ۲۳۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش به بانک های عامل معرفی شدند.

وی با اشاره به تشکیل ۵۱ پرونده جهت دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به میزان ۲۵ میلیارد ریال افزود: جهت اشتغال فراگیر ۴۱ نفر متقاضی دریافت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بودند که پرونده آنها نیز تکمیل شد.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان اظهار کرد: جهت احداث ۸۷ استخر ذخیره آب کشاورزی نیز ۲۳میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت: تعداد واحدهای مرغ گوشتی فعال اردستان ۱۴۰ واحد و تعداد واحدهای تخم گذار فعال هشت واحد است و سالانه ۲۹ هزار تن گوشت سفید، چهار هزار و ۳۴۸ تن تخم مرغ، ۲ هزار و ۵۹ تن گوشت قرمز، ۱۳ هزار تن شیر و دو هزار تن عسل در این شهرستان تولید می شود.

 

انتهای پیام/م

 

پرداخت ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.