در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون پایه هفتم سمپاد / سنجش چهارگزینه‌ای به معنای بازگشت سیاست‌های قبلی نیست

رئیس مرکز پرورش استعداد‌های درخشان از تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه هفتم و ثبت نام بیش از ۹۰ هزار دانش آموز خبر داد.

تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون پایه هفتم سمپاد / آزمون چهارگزینه‌ای به معنای بازگشت سیاست‌های قبلی نیستفاطمه مهاجرانی رئیس مرکز پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت برگزاری آزمون‌های سمپاد در متوسطه اول و با توجه به اینکه بخشی از آن به صورت آزمون‌های تستی برگزار می‌شود، اظهار کرد: آنچه که در تصمیمات جدید آموزش و پرورش مطرح می‌شود حذف آزمون پیشرفت تحصیلی و جایگزینی آن با آزمون هوش است.

وی ادامه داد: این جابه‌جایی تغییری است که در روال برگزاری آزمون‌های ورودی متوسطه اول انجام شده است و چندگزینه‌ای بودن آزمون‌ها تناقضی با سیاست جدید آموزش و پرورش ندارد چرا که آزمون‌های چندگزینه‌ای یکی از شیوه‌‌های سنجش محسوب می‌شود.

مهاجرانی با اشاره به اینکه لزوما همه آزمون‌های چندگزینه‌ای بد نیستند، تصریح کرد: تأکید آموزش و پرورش جلوگیری از آزمون پیشرفت تحصیلی است و  این مخالفت روی آزمون چندگزینه‌ای که ابزار سنجش محسوب می‌شود تکیه ندارند بنابر این توضیحات  به روش قبلی برنگشتیم.

ثبت نام بیش از 90 هزار پایه هفتمی در سامانه هوش

رئیس مرکز پرورش استعدادهای درخشان درباره وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه هوش بیان کرد: استقبال خوبی از این آزمون و ثبت نام آن را شاهد بوده‌ایم و با توجه به این استقبال روند ثبت نام تا 29 خرداد تمدید شد همچنین تاکنون بیش از 90 هزار دانش‌آموز پایه هفتمی در این سامانه ثبت‌نام کردند.

وی درباره چگونگی روند تست هوش بیان کرد: متخصصانی را برای سنجش هوش دانش‌آموزان و سازه‌های ذهنی به کار گرفتیم و آزمون در قالب سنجش تستی و تشریحی در نظر گرفته شده است که در بخش تستی لزوما روال به صورت چهارگزینه‌ای نبوده و ممکن است چند گزینه ای باشد و قسمتی هم به صورت آزمون تشریحی برگزار می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار