کارشناس مسائل بین الملل گفت: دیدار دونالد ترامپ با رهبر کره شمالی شوی تبلیغاتی ترامپ برای انتخابات میان دوره کنگره آمریکا بود.

کره شمالی بدون پایان یافتن تحریم‌های آمریکا از سلاح های خود استفاده می‌کندحسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دیدار دونالد ترامپ با رهبر کره شمالی و تبلیغاتی بودن این ملاقات، گفت: آمریکا بارها تلاش کرد تا کره شمالی را از طریق فشار اقتصادی و تحریم به زانو دربیاورد و شرایطی را فراهم کند تا تمام تسلیحات نظامی این کشور نابود شود، اما تاکنون موفق نشده است. اگر کره شمالی با تصمیم های بین المللی سلاح های خود را از بین ببرد به سرنوشت محمد قذافی دیکتاتور سابق لیبی دچار خواهد شد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور آمریکا ثابت کرده که مذاکره‌کننده قابل اعتمادی نیست. خروج از برجام و تعامل غیرمنطقی با اتحادیه اروپا و ایران نشان‌دهنده این موضوع است؛ لذا کیم جونگ اون هوشمند تر از آن است که قبل از گرفتن تضمین های کتبی و رسمی سلاح های خود را نابود سازد. به هر حال این ملاقات یک پروسه تبلیغاتی برای ترامپ محسوب می شود، به اعتبار اینکه انتخابات کنگره آمریکا در پیش است. دونالد ترامپ سعی دارد از طریق پروپاگاندای سیاسی، کره شمالی را به زانو در آورده و به نوعی آراء بیشتری برای نمایندگان حزب جمهوری خواه خود کسب کند؛ لذا تا یکسال آینده این مذاکرات بی نتیجه باقی خواهد ماند و این ملاقات تنها برای انتخابات او سودمند است.

این کارشناس سیاست خارجی تاکید کرد: کره شمالی  تجربه بسیار گران سنگی در تعامل با آمریکا دارد و بدون تضمین های لازم زیر بار شرایط رئیس جمهور آمریکا نخواهد رفت، اگرچه آمریکایی ها سعی می کنند بدون کوچکترین هزینه ای کره را وادار به تسلیم کنند و با آرام کردن شبه جزیره کره خطر حمله را از حمله هم پیمانان خود مانند کره جنوبی و ژاپن بگیرد.

هانی زاده با بیان اینکه آمریکایی ها توانسته اند دشمن بزرگ خود (کره شمالی) را به زانو دربیاورند، افزود: مذاکرات این دو کشور بسیار طولانی خواهد بود و تا انتخابات میان دوره کنگره آمریکا به طول می انجامد. کره شمالی نیز بدون پایان یافتن تحریم های آمریکا همچنان از سلاح های خود استفاده کرده و هیچ گاه پای تعهدات خود را امضاء نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
کره شمالی هسته ای دیگه تموم شد. مردم هم از نظر سواد الان جلو تر هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
خدا ما رو از شر این اون حفظ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
کره شمالی باید آمریکا را با خاک یکسان کنه تا همه از وجود نحسش راحت شوند
آخرین اخبار