سئول: حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی موضوع مذاکره با پیونگ‌یانگ نیست

یک مقام از دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی گفت مسئله حضور ارتش آمریکا در شبه‌جزیره کره در مذاکرات با پیونگ‌یانگ مطرح نمی‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک مقام بلندپایه از دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد حضور نظامی ارتش آمریکا در این کشور مورد مذاکره میان واشنگتن و پیونگ یانگ نیست؛ زیرا که این مسئله به روابط آمریکا و کره جنوبی برمی‌گردد.

اظهارات این مقام کره‌ای در حالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد واشنگتن مانورهای نظامی مشترک با کره جنوبی را در پی نخستین دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به حالت تعلیق در خواهد آورد.

پیش از این، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، گفته بود تنها در صورتی که پیونگ یانگ «به طور صادقانه گام‌هایی در جهت خلع سلاح هسته‌ای بردارد» تغییر در فشارهای نظامی بر کره شمالی قابل بررسی خواهد بود.

رهبر کره شمالی و رئیس جمهور آمریکا روز 12 ژوئن در سنگاپور دیدار کردند. سران دو کشور در پایان نشست خود، سندی را به امضا رساندند که تعهد آن‌ها به ایجاد صلح پایدار در شبه جزیره کره را نشان می‌داد.

ترامپ در پی این نشست اعلام کرد مانورهای نظامی آمریکا در نزدیکی شبه جزیره کره «تحریک‌آمیز» است.کیم جونگ اون ماه آوریل با رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرد. در آن نشست، دو طرف پذیرفتند برای از میان برداشتن تنش‌های دیرینه، به طور صلح آمیز با یکدیگر همکاری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار