دوردنیا با نوآوران؛

از اسکنر نشان دهنده محتویات مواد غذایی تا عینکی هوشمند که زمان استراحت را اعلام می‌کند

اختراعات در سراسر جهان است که سبب آسان شدن زندگی افراد می‌شود که در این بسته خبری به معرفی برخی از آنها پرداخته‌ایم.

به کمک این کیف پول دزدان را به پلیس تحویل دهید/ عینک هوشمندی که به شما می‌گوید بخوابید یا بیدار شویدبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات روزمره مخترعان در سراسر جهان است که سبب آسان شدن زندگی و همچنین باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که در ابن بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات در سراسر جهان بپردازیم.

اسکنری که غذای شما را تجزیه و تحلیل می‌کند

برای همه ما مهم است که بدانیم در مواد غذایی که می‌خریم چه محصولاتی به کار رفته‌اند تا بتوانیم متناسب با‌ آن میزان ویتامین و مواد مضر یک غذا را تشخیص دهیم.

به تازگی محققان موفق به تولید اسکنرهایی شده‌اند که به کمک مادون قرمز کار تجزیه و تحلیل مواد غذایی را انجام می‌دهد و مولکول‌های تشکیل دهنده مواد غذایی را شناسایی می‌کند.

این اسکنر ماهیت هر یک از مواد تشکیل دهنده یک ماده غذایی را بررسی می‌کند و اطلاعات آن را در اختیار کاربران برای تشخیص ارزش غذایی و میزان کالری هر یک از مواد خوراکی قرار می‌دهد.

عینک هوشمندی که به شما زمان استراحتتان را اعلام می‌کند

خستگی زیاد می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را برای بدن داشته باشد و گاهی اوقات افراد آنقدر درگیر کار می‌شوند که فراموش می‌کنند باید زمانی را هم برای استراحت به خود اختصاص دهند.

به تازگی محققان عینک هوشمندی را طراحی کرده‌اند که زمان دقیق استراحت را به افراد یادآوری می‌کند.

بر روی این عینک سنسورهایی قرار گرفته‌اند که تشخیص می‌دهند چشمان هر یک از افراد تا چه اندازه خسته شده است و هنگامی که خستگی بیش از اندازه در چشمان افراد باقی مانده باشد این عینک به تلفن هوشمند وصل می‌شود و تلفن همراه هشدار می‌دهد که زمان استراحت رسیده است؛ همچنین این عینک قابلیت این را دارد که قدم‌های افراد و میزان کالری مصرف شده را هنگام پیاده‌روی را هم مشخص کند.

کیف پول مخصوص فراموشکاران طراحی شد

برخی از افراد بسیار فراموش کارند و گاهی اوقات پیش می‌آید که کیف پول خود را در مکان‌های مختلف جا می‌گذارند اما به تازگی یک محقق برای برطرف کردن این مشکل کیف پولی را طراحی کرده است که پس از دور شدن از صاحبش این موضوع را اطلاع می‌دهد، در این کیف پول دستگاه بلوتوثی قرار گرفته است که به تلفن همراه متصل می‌شود و از طریق همین بلوتوث یک فرد می‌تواند کیف پول خود را ردیابی کند و آخرین محلی که کیف پول در آنجا قرار گرفته باشد بر روی تلفن همراه مشاهده کند.

برای مثال اگر شما کیف پولتان را در تاکسی جا گذاشته باشید  یا توسط یک شخص دزدیده شده باشد می‌توانید به راحتی کیف پول خود را پیدا کنید.

از دیگر قابلیت‌های این کیف پول این است که اگر فاصله‌اش با صاحب کیف پول خود بیش از 9 متر باشد صدای زنگ بلندی را از خود پخش می‌کند و کاربر با شنیدن این زنگ متوجه می‌شود که کیف پولش کجا قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار