لیگ ملت‌های والیبال 2018

ایران – صربستان؛ رویارویی شاگردان امروز و دیروز کولاکوویچ در آمریکا

تیم ملی والیبال ایران دومین مسابقه خود در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال را مقابل تیمی برگزار می‌کند که کولاکوویچ سال‌ها هدایت آن را بر عهده داشت.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در دومین روز از هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال 2018، تیم ملی والیبال ایران مقابل تیم ملی والیبال صربستان به میدان خواهد رفت. تیمی که ایگور کولاکوویچ سرمربی فعلی تیم ملی والیبال ایران هدایت آن را در سال‌های قبل بر عهده داشته است.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 23:30 شنبه 26 خرداد (به وقت تهران) در یازدهمین مسابقه خود در لیگ ملت‌های والیبال، با صربستان روبرو می‌شود.

والیبال در صربستان به عنوان یکی از کشورهای بلوک شرق اروپا، قدمت زیادی دارد و این تیم حتی قهرمانی در المپیک را هم در کارنامه اش ثبت کرده است.

ایران – صربستان؛ رویارویی شاگردان امروز و دیروز کولاکوویچ در امریکا

با این وجود، والیبال صربستان دوران پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. ایگور کولاکوویچ اهل مونته نگرو، از سال 2006 تا 2014 برای مدتی طولانی هدایت صربستان را بر عهده داشت و تاثیر زیادی بر والیبال این کشور گذاشت. یکی از اقدامات مهم او، تغییر نسل بازیکنان ملی پوش بود. کولاکوویچ برخی از بازیکنان صاحب نام قدیمی را از تیم ملی کنار گذاشت و جوان هایی را دعوت کرد تا آینده را بسازند و حالا چند سال پس از جدایی اش از صربستان، برنامه هایش به ثمر نشسته است.

صربستان در سال های 2015 و 2016 نقره و طلای لیگ جهانی و در سال 2017 برنز قهرمانی اروپا را به دست آورد و بازیکنانی که کولاکوویچ به والیبال جهان معرفی کرده بود، در بهترین باشگاه های اروپایی بازی می کنند.

ایران – صربستان؛ رویارویی شاگردان امروز و دیروز کولاکوویچ در امریکا

پس از کولاکوویچ، نیکلا گربیچ هدایت تیم ملی صربستان را بر عهده گرفت. گربیچ یکی از بهترین بازیکنان تاریخ صربستان و پاسور تیم قهرمان المپیک 2000 سیدنی بود. گربیچ همانند دوران بازیگری، در عرصه مربیگری هم عملکرد موفقی داشته است. صربستان و گربیچ در لیگ جهانی 2017 هم با ایران روبرو شدند و گربیچ در همان مسابقات بود که با دیدن عملکرد محمدجواد معنوی نژاد، به او پیشنهاد داد به تیم ورونا بپیوندند و به این ترتیب معنوی نژاد شاگرد گربیچ در این تیم ایتالیایی شد.

الکساندر آتاناسیویچ پشت خط زن 200 سانتی متری، یکی از بازیکنانی بود که با تغییر نسل کولاکوویچ وارد تیم ملی صربستان شد و حالا در 26 سالگی مهمترین ستاره این تیم است. مارکو پودراشکانین مدافع میانی، نیکلا جووویچ پاسور و اوروش کواچویچ دریافت کننده، سه ستاره مهم دیگر صربستان هستند.

ایران – صربستان؛ رویارویی شاگردان امروز و دیروز کولاکوویچ در امریکا

تیم ملی والیبال صربستان در رتبه یازدهم رده بندی فدراسیون بین المللی والیبال قرار دارد. میانگین سنی بازیکنان این تیم در لیگ ملت ها، 26 سال و میانگین قدی آنها 198 سانتی متر است.

ایران و صربستان پیش از آغاز لیگ ملت های والیبال، 2 مسابقه تدارکاتی مقابل هم برگزار کردند و هر کدام به یک پیروزی دست یافتند.

انتهای پیام/

ایران و صربستان دومین نبرد مردان ایران در هفته چهارم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار