جولیانی: ترامپ پس از پایان تحقیقات مولر حق عفو را از خود سلب نمی‌کند

وکیل رئیس‌جمهور آمریکا گفت تا هنگامی که تحقیقات درباره دخالت در انتخابات ادامه دارد ترامپ هیچ فردی را عفو نمی‌کند، اما این حق را نیز از خود سلب نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه گفت ترامپ هیچ فردی را که در تحقیقات دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخیل بوده است تا زمانی که این بازرسی‌ها در جریان است، عفو نخواهد کرد. با این حال، وی تاکید کرد رئیس جمهور آمریکا همچنین حق خود برای عفو را نیز کنار نخواهد گذاشت.

رودی جولیانی در گفتگو با سی ان ان گفت:« بگذارید این را برای هر کس که (صدای من را) می‌شنود روشن کنم او (ترامپ) هیچ فردی را در این تحقیقات عفو نخواهد کرد، اما مشخص است در صورتی که پس از انجام این تحقیقات، ناعدالتی در آن برای وی آشکار شود، حق خود برای عفو را کنار نخواهد گذاشت.»

اظهارات شهردار پیشین نیویورک در حالی است که روزنامه «نیویورک دیلی نیوز» گزارش داده بود جولیانی گفته است عفو ریاست جمهوری می‌تواند تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه در پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، را بی‌اثر کند.

جولیانی در مصاحبه خود با سی ان ان گفت به ترامپ درباره عفو توصیه‌ای نکرده است. او گفت: «استفاده از حق عفو می‌تواند شرایط کنونی را به سرعت تغییر دهد. من درباره این مسئله توصیه‌ای نکردم. من گفتم او نباید هیچ فردی را عفو کند.»

جولیانی همچنین گفت ترامپ به وکلای خود گفته است: «من کسی را عفو نکرده ام و نخواهم کرد.» در این میان مجری سی ان ان گفت: «البته او برخی افراد را عفو کرده است اما نه در این پرونده.»

روز جمعه ترامپ در واکنش به انتشار اخبار مبنی بر این‌که پال منافورت، رئیس ستاد انتخاباتی سابق او، پیش از برگزاری جلسه دادگاه به زندان منتقل شده است، گفت این تصمیم «بسیار ناعادلانه» بود. این تصمیم در حالی اتخاذ شد که رابرت مولر، منافورت را به دست بردن در شهادت‌ها متهم کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار