معاون فنی مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از اتمام خط انتقال شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک ناصرآباد قزوین به سمت تصفیه خانه فاضلاب شهر محمود آباد نمونه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ مجید گلابگیر‌ها معاون فنی مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: این پروژه به طول ۲.۲۳۵ متر و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد ریال اجرا شد.

گلابگیر‌ها افزود: برای شبکه جمع آوری فاضلاب خانگی داخلی شهرک ناصر آباد ۲۷ کیلومتر طراحی شده که از این میزان تاکنون بیش از ۱۵ کیلومتر و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس جمعیت دوره طرح ۲۰ هزار نفر برآورد که تعداد ۶ هزار و ۶۰۰ آحاد انشعاب فاضلاب برای واگذاری پیش بینی شده است.

معاون فنی مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در حال حاضر هزار و ۳۳۳ انشعاب با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد ریال نصب شده است.

وی، ظرفیت فاضلاب تولیدی در انتهای طرح را بدون محاسبه روان آب‌ها و نشتاب، به طور میانگین ۳ هزار مترمکعب در شبانه روز عنوان کرد.

گلابگیر‌ها در ادامه گفت: در مجموع تاکنون برای اجرای شبکه فاضلاب در شهرک ناصرآباد ۴۸ میلیارد ریال هزینه شده که برای تکمیل طرح نیازمند ۴۳ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی حل معضل بهداشتی منازل، ارتقای بهداشت عمومی، جلوگیری از آسیب به پی ساختمانها، جلوگیری از ورود آلودگی به منابع آب‌های زیرزمینی و بازچرخانی پساب در بخش کشاورزی را از جمله فواید اجرای طرح‌های شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب بیان کرد.

انتهای پیام/

اجرای طرح شبکه جمع آوری فاضلاب خانگی داخلی شهرک ناصر آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.