معاون حفاظت و امور اراضي سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور خبرداد

اجرای 15 هزار کیلومتر کمربند حفاظتی در کشور

معاون حفاظت و امور اراضي سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور، گفت: تاکنون 15 هزار کیلومتر کمربند حفاظتی با هدف تفکیک اراضی ملی از مستثنیات در کشور اجرا شده است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان جنوبي، معاون حفاظت و امور اراضي سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور در گردهمایی روسای ادارات ممیزی اراضی در در بیرجند یکی از طرح هاي اين سازمان را، ايجاد كمربند حفاظتي نام برد و توضیح داد مناطقي كه اراضي منابع طبيعي با زمين هاي مردم هم مرز باشد به وسيله قالب هاي بتونی يا حفر كانال از يكديگر تفكيك مي شود كه در كشور تاكنون حدود 15 هزار كيلومتر و در خراسان جنوبي 200 كيلومتر كمربند حفاظتي اجرا شده است.

عموزاده طرح مديريت سرزمين و تعیین كاربري اراضي را یکی دیگر از طرحهای كلان سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور ذكر كرد و گفت: اين طرح نقشه هاي كاربري اراضي منابع طبيعي را تعيين مي كند. براي مثال روي نقشه جنگل ها سبز يا بيشه به رنگ زرد و... مشخص مي شود.

همچنين گفت: كمربند حفاظتي در 2 برنامه 5 ساله در حال اجرا است كه در عمل از سال آينده شروع و پيش بيني مي شود در هر برنامه 5 ساله 150 كيلومتر و در پايان دو دوره 300 كيلومتر كمربند حفاظتي انجام شود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.