بحران کم آبی در آب‌پخش مردم را دچار مشکل کرده است

بحران کم آبی، قطعی و نوبت بندی آب آشامیدنی در آستانه فصل تابستان در آب‌پخش دشتستان مردم را دچار مشکل کرده است

بحران کم آبی در آب‌پخش مردم را دچار مشکل کرده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مردم شهر آبپخش در حالی با بحران کم آبی وقطعی و نوبت بندی آب مواجه شده‌اند که هنوز فصل تابستان از راه نرسیده و مردم را با معظل بزرگی مواجه کرده است و اکنون سه محله بزرگ درواهی، بهرام‌آباد، قلایی برای تامین آب شرب مشکل دارند علاوه بر آب آشامیدنی زمزمه‌هایی از کمبود آب نخلستان هم شنیده می‌شود؛ بنابراین عدم تخصیص سهمیه آب از خط لوله کوثر که در مجاورت شهر آبپخش عبور می‌کند مزیدبر علت شده است تا معظل آب شرب شهر آبپخش دو چندان شود.

روزانه بین ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب تا ۳ هزار ۷۰۰ متر مکعب در آب‌پخش توزیع می‌شود

مدیر امور آبفای آب‌پخش با بیان اینکه این شهر دارای ۷ هزار مشترک آب است اظهار داشت: سهیمه روزانه آب این شهر ۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب تعیین شده که به سبب کم‌آبی اکنون حدود ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب تا ۳ هزار ۷۰۰ متر مکعب تامین می‌شود.

توزیع آب در آب‌پخش دو روز یکبار

محمود بحرینی اشاره به نوبت بندی آب از طریق شبکه آبرسانی در آب‌پخش افزود: به هر مشترک ۲ روز در میان آبرسانی می‌شود و این در حالی است که توزیع آب تانکری مورد توجه قرار دارد.

وی از حفر یک حلقه چاه عمیق برای جبران کمبود آب آب‌پخش خبرداد و بیان کرد: عملیات حفاری چاه آب در این شهر عملیاتی شده که با تکمیل آن بخشی از مشکل مشترکان آب این شهر برطرف می‌شود.

مدیر امور آبفای آب‌پخش بر مدیریت مصرف مشترکان آب تاکید کرد و گفت: مشترکان آب ضمن مدیریت مصرف در صرفه‌جویی آب همکاری کنند تا بتوان از تابستان پیش‌رو گذر کرد.

در این راستا تخصیص سهمیه آب خط کوثر و افزایش سهمیه آب ورودی شهر و اعتبار برای حفرچاه، بهسازی و تعمیرخطوط انتقال آب و دیگرموارد مربوط به حوزه آن باید اعتبار و سهمیه بیشتری مدنظر باشد و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، بخشدار و مسئول آبفا و شورای اسلامی آبپخش باید در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهند

در حالی که سومین ماه بهار ۹۷ رو به پایان است، چند هفته‌ای است که گرما بر هوای استان بوشهر حاکم شده و شهر آبپخش نیز از چند هفته پیش به استقبال تابستان رفته است.

در سال گذشته به سبب عدم وجود بارش‌های کافی و مناسب، بحران کم آبی و نوبت بندی آب در شهر آبپخش قبل از فصل تابستان آغاز شده و به نظر می‌رسد مردم شهر آبپحش تابستانی کم‌آب و سخت و دشوار را پیش رو داشته باشند.

شهر آبپخش باکمی سهمیه آب ورودی همراه است

کمبود آب در استان بوشهر این روز‌ها مشکلاتی را برای مردم شهر‌ها و روستا‌های مختلف استان ایجاد کرده، اما آب شهر آبپخش بر خلاف دیگر شهر‌های استان باکمی سهمیه آب ورودی، نوبت بندی همراه شده است به گونه‌ای از ۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب سهینه تخصیصی حدود ۳ هزار و ۷۰۰ متر مکعب تامین می‌شود.

این روز‌ها اکثر اهالی مردم شهر آبپخش از نبود آب ونوبت بندی حرف می‌زنند و از مشکلات شان به سبب نبود آب می‌گویند.

برخی از اهالی مردم آبپخش از عدم آبرسانی در شبکه آبرسانی طی ۳ تا ۴ روز خبر می‌دهند و از مسئولان می‌خواهند که اقدامی برای رفع این مشکل انجام دهند.

یکی از اهالی شهر آبپخش در گفتگو با خبرنگار تسنیم در شهرستان دشتستان اظهار داشت: چهار روز است که در این محله در شبکه آب وجود ندارد و شرایط سختی را پشت سر گذاشته‌ایم که لازم است مسئولان برای حل آن اقدام لازم را انجام دهند.

مشکل کم آبی و نوبت بندی آب‌پخش برطرف شود

مردم از مسئول آب آبپخش می‌خواهند که مشکل کم آبی و نوبت بندی را حل کند و طبق نوبت بندی که در آبپخش انجام می‌شود، آب در اختیار مردم قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم، مردم شهر آبپخش به شدت از وضعیت موجود انتقاد دارند و در آستانه فصل تابستان اهالی شهر آبپخش برای تامین آب خود و خانواده‌هایشان بسیار نگرانند.

بر اساس این گزارش، شهرداری آبپخش با تانکر به مردم آبرسانی انجام می‌دهند و تا حدودی برای رفع بحران آب اقدامی صورت گرفته باشد.

هر چند بحران کم آبی در کل کشور وجود دارد، اما مردم نیز باید در مصرف آب صرفه‌جویی انجام دهند تا این بحران سایه‌اش را از سر استان بوشهر کم کند.

در این راستا لازم است مردم از ساعت قطع و وصل آب مطلع شوند تا در این هوای گرم و طاقت فرسا از سر درگمی رهایی یابند.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: بحران آب ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.