"بررسی درخواست تسلیم در برابر ترامپ"/مجتهدزاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

پیشنهاد آقایان برای مذاکره مستقیم با آمریکا عزت و شرف ملی ایران را تأمین نمی‌کند

پیشنهاد آقایان برای مذاکره مستقیم با آمریکا شرف و عزت ملی ایران را تأمین نمی‌کندیک استاد دانشگاه گفت: پیشنهاد آقایان برای مذاکره با آمریکا عزت و شرف ملی ایران را تأمین نمی‌کند،نمی‌دانیم به چه مناسبتی این توصیه‌ها را می‌کنند.

پیروز مجتهدزاده استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیانیه برخی از چهره های اصلاح‌طلب مبنی بر مذاکره مستقیم با آمریکا، اظهار کرد: آقایان پیش از توصیه کردن مذاکره با آمریکا ثابت کنند که این کشور اصلا قصد مذاکره با آنها را دارد چرا که شواهد حاکی از آن است که آقای ترامپ قصد مذاکره ندارد و حتی مذاکرات قبل را هم برهم زده است.

وی ادامه داد: اصل مهم در مذاکرات فراهم بودن اسباب و لوازم این کار است. تیم مذاکره کننده بایستی در تمامی زمینه‌های تاریخی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی متخصص باشد. آقایان توضیح دهند آیا این اسباب و لوازم مهیا است؟

این استاد دانشگاه افزود: ما خود مخالف مذاکره نیستیم و معتقدیم باید مسائل پیش آمده را به گونه‌ای با آمریکایی‌ها حل کرد، حتی برخی از اقداماتی که مطابق میل آنان نیست را انجام نداد ولی در عین حال عزت و شرف ملی ایران بایدحفظ شود.

وی افزود: پیشنهاد آقایان عزت و شرف ملی ایران را تأمین نمی‌کند، ما واقعا نمی‌دانیم این افراد به چه مناسبت‌هایی این توصیه‌ها را می‌کنند.

گفتنی است؛ تعدادی از فعالان سیاسی و آقازاده‌های اصلاح‌طلب طی بیانیه‌ای با اشاره به آنچه استقبال جهانی از دیدار رئیس جمهور امریکا با رهبر کره شمالی خواندند و وضعیت پرخطر منطقه، خواستار مذاکره مستقیم و بدون هیچ پیش‌شرط ایران و امریکا شدند.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
افرین مذاکره خوبه ولی این بار ایران شرط بزاره تائین کننده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
افرین مذاکره خوبه ولی این بار ایران شرط بزاره تائین کننده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
درود بر شما گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
اینها عشق شان امریکاست نه مردم ایران سالهاست منتظر فرصتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
متاسفم که پیشنهاد مذاکره با امریکا را دادن .مرگ بر امریکا
آخرین اخبار