مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم ملی مقابل مراکش با سبک تدافعی ایده آل کی روش فاصله داشت.

خانبان: تیم ملی با سبک تدافعی ایده آل کی روش فاصله داشت/ دفاع متمرکز و ضدحمله راه  کسب نتیجه مقابل اسپانیا استمهرداد خانبان مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ارزیابی اش از آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران پیش از بازی با اسپانیا در دور دوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اظهار داشت: هرچند باید برای برتری تیم ملی مقابل مراکش که منجر به کسب افتخار و خوشحالی مردم شد، خدا را شاکر باشیم، اما فکر می‌کنم نباید مشکلات تیممان در این بازی را فراموش کنیم. سازماندهی دفاعی ایران در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی با مراکش اشتباهات زیادی داشت.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

او ادامه داد: در ۲۰ دقیقه آغازین بازی با مراکش انسجام دفاعی تیم ملی که در سال‌های اخیر به سبک بازی تیم ملی تبدیل شده بود ندیدیم. در واقع تیم ما با سبک ایده آل تدافعی کارلوس کی روش فاصله داشت. ایران در بازی با تیم‌های بزرگ‌تر از مراکش، موقعیتی به حریف نمی‌داد، اما حریف در آن لحظات فشار زیادی به تیم ما آورد و موقعیت‌های زیادی ایجاد کرد. اگر این دیدار را با بازی هایمان برابر آرژانتین و نیجریه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم در بازی با اسپانیا باید به همان سیستم همیشگی کارلوس کی روش برگردیم و حتی یک دقیقه هم از بازیکنان این تیم غافل نشویم.

بیشتر بخوانید:

کی روش:2 قدم تا صعود در پیش داریم

برنامه تیم ملی کشورمان تا بازی با اسپانیا اعلام شد

کی‌روش: در تمام عُمرم با چنین بازیکنان پایبندی کار نکردم

دستیار سابق کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بازی با اسپانیا را مانند دیدار با مراکش آغاز کنیم دچار مشکل می‌شویم. بازیکنان اسپانیا برخلاف مراکش چنین فرصت‌هایی را از دست نمی‌دهند چراکه این تیم در سطح اول فوتبال جهان قرار دارد. البته از بین رفتن بخشی از سازماندهی دفاعی تیم ملی مقابل مراکش، به این دلیل است که ما در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نفراتی مانند جواد نکونام را در اختیار نداریم.

خانبان تصریح کرد: مهم‌ترین بازیکن در سازماندهی دفاعی کارلوس کی روش که مبتنی بر دفاع متمرکز و ضدحمله است، هافبک دفاعی است. تک هافبک دفاعی که در مقابل خط دفاعی بازی می‌کند، در این سیستم نقش تاثیرگذاری دارد. در جام جهانی قبلی جواد نکونام را برای این پست در اختیار داشتیم که نه تنها در امور فنی به تیم کمک می‌کرد بلکه مانند یک مربی در داخل زمین، برنامه‌های تیم را تنظیم می‌کرد. طبیعی است هافبک‌های فعلی تیم ما که تجربه زیادی در عرصه بین المللی ندارند عملکردشان با جواد نکونام که در جام جهانی ۲۰۱۴ حدود ۱۴۰ بازی ملی داشت، تفاوت داشته باشد. با این وجود بازهم در دیدار با مراکش امید ابراهیمی، بهترین بازیکن زمین بود.

مربی سابق تیم‌های نساجی مازندران و خونه به خونه بابل درباره اینکه به نظر می‌رسد با توجه به توقف اسپانیا مقابل پرتغال در دور اول جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، این تیم بیشتر از ایران تشنه پیروزی باشد، اظهار داشت: حتی اگر اسپانیا پرتغال را شکست می‌دادف برای کسب ۳ امتیاز به مصاف ایران می‌آمد، اما توقف مقابل پرتغال سبب شد این تیم به پیروزی مقابل تیم ما نیاز مبرمی داشته باشد. حتی مراکش هم اواخر بازی با ایران در دقایق پایانی با استفاده از ۳ مدافع، دنبال برد بود. مقابل اسپانیا ابتدا خوب دفاع کنیم و در ادامه با توجه توانایی نفرات تهاجمی مان به فکر استفاده از ضد حملات و ضربات ایستگاهی. البته این امر بسیار سخت است.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

انتهای پیام/

اظهارات دستیار سابق کی روش درباره تیم ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار