مدیرکل مالیات استان اصفهان گفت: ۹۷درصد هزینه های استان اصفهان از طریق مالیات تامین می شود که جمع وصولی ۵میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان از آن تحقق پیدا کرده است

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در نشست خبری امروز اداره کل مالیات استان اصفهان، بهروز مهدلو، با اشاره به اینکه شفاف سازی درآمدهای صاحبان مالیات اشخاص حقوقی به سه دسته تقسیم می شود، اظهار داشت: گروه اول شامل اشخاصی که میزان فروش و دریافتی آن ها بیش از ۳ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: این گروه تا پایان خردادماه سال جاری فرصت دارند که تکالیف قانونی خود را انجام دهند.

این مقام مسئول در ادامه اشخاصی که مجموع فروش آن ها بین ۱۰ تا ۳۰ میلیارد ریال است، را جزو گروه دوم دانست و افزود: گروه سوم نیز شامل افرادی که دریافتی آن ها زیر ۱میلیارد ریال است.

مهدلو با بیان اینکه گروه آخر خود به دو بخش جداگانه تقسیم می شوند،گفت: گروه اول شامل افرادی که دریافتی آنها زیر ۲۴۰میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: صاحبان مشاغل گروه سوم که متقاضی استفاده از دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م. می باشند ملزم به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و اسناد و مدارک نمی باشند.

به گفته مدیرکل اداره کل مالیات استان اصفهان این افراد می بایست حداکثر تا پایان خردادماه سال جاری با ورود به سامانه www.tax.gov.ir نسبت به ارسال فرم مربوطه اقدام نمایند.

مهدلو ادامه داد: هرگاه اسناد و مدارکی بدست آید که مشخص شود که مجموع فروش کالا و خدمات و سایر درآمدهای مودی در سال ۱۳۹۶، بیش از مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان بوده، پرونده مودی طبق مقررات رسیدگی شده ومالیات مابه التفاوت و جرایم متعلقه مطالبه می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته اشخاص حقیقی صاحبان مشاغل کل استان اصفهان، ۲۱۰هزار فقره اظهارنامه مالیاتی را برای سال عملکرد مالیاتی سال ۹۵ خود ارایه دادند، گفت: از این تعداد اظهارنامه ۶۲هزارفقره در چهارچوب قانون ماه ۱۰۰است.

به گفته این مقام مسئول بقیه این میزان شامل اشخاص در گروه های اول، دوم و خارج از توافق می شود.

مهدلو اضافه کرد: طبق آمار دریافتی تا روزگذشته ۱۲۷هزار اظهارنامه توسط اشخاص حقیقی به اداره کل مالیات تسلیم شده است که از این تعداد ۲۳۶۹ فقره مربوط به گروه اول، همچنین ۳۴۸۵ فقره به گروه دوم اختصاص داشته و ۱۱۰هزار فقره نیز متعلق به گروه سوم است.

وی با بیان اینکه از تعداد۱۱۰فقره گروه سوم ۶۴هزار فقره به صورت خود اظهاری و ۵۶هزار فقره نیز عادی ثبت شده، گفت: اول تا ۱۵تیرماه مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزده دوره اول سال ۱۳۹۷ است.

به گفته این مقام مسئول ۹۷درصد هزینه های استان اصفهان از طریق مالیات تامین می شود که جمع وصولی ۵میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان از آن تحقق پیدا کرده است.

 

انتهای پیام/ س

  

نشست خبری مدیرکل مالیات استان اصفهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.