ارسال خودکار موقعیت مکانی برای نیروهای اورژانس در آپدیت جدید iOS

آپدیت جدید iOS این قابلیت را دارد که به صورت خودکار موقعیت مکانی را به نیروهای اورژانس ارسال می‌کند.

ارسال خودکار موقعیت مکانی برای نیروهای اورژانس در آپدیت جدید iOSبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با در نظر گرفتن اینکه آماری نزدیک 80 درصد از تماس با نیروهای اورژانس در آمریکا از طریق تلفن‌های همراه، گاهی سخت‌ترین کار برای این نیروها پیدا کردن نقطه دقیق محل حادثه افراد است. روز دوشنبه همکاری اپل و نیروهای اورژانس آمریکا، قرار شد اپل در جدیدترین آپدیت iOS 12 این قابلیت را به سیستم عامل خود اضافه کند تا خود سیستم عامل به صورت خودکار، موقعیت افرادی را که با گوشی‌های آیفون با اوژانس تماس می‌گیرند، به آن‌ها اعلام کند.

با همکاری شرکت استارتاپی RapidSOS، سیستم موقعیت اورژانس دوگانه اپل با اپلیکیشن‌های مراکز اورژانس آمریکا یکی خواهد شد. این سیستم اپل با استفاده از فناوری روز دنیا و گرفتن داده از برج‌های مخابراتی، GPS و دسترسی به وای‌فای موقعیت فرد تماس گیرنده را تخمین می‌زند و به نیروهای اورژانس اعلام می‌کند. 

این قابلیت قرار است در آپدیت سیستم عامل بعدی تلفن‌های همراه اپل، iOS 12 اضافه شود. گوگل هم در حال تست کردن سیستمی مشابه برای سیستم عامل اندروید در گوشی‌های خود است. نگرانی‌هایی درباره اطلاعات شخصی افراد در گذشته درباره این قضیه وجود داشت و هنوز هم وجود دارد اما با این وجود اپل اعلام کرده است با این ویژگی جدید داده‌های کاربر در امنیت کامل است و تنها کسانی که می‌توانند از این داده‌ها استفاده کنند، نیروهای اورژانس آمریکا آن هم در زمان برقراری ارتباط خواهند بود.

گفتنی است؛ مسئولان سابق کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا این حرکت اپل را تمجید کرده بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۲ تير ۱۳۹۷
اگه برنامه ای خاص داشت خوب بود
آخرین اخبار