طرح دوفوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۹۶ کل کشور به مجمع تشخیص ارسال شد

نمایندگان علی رغم ایراد شورای نگهبان بر مصوبه خود درخصوص طرح دوفوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۹۶ کل کشور اصرار کرده بر این اساس طرح به مجمع تشخیص ارسال شد.

طرح دوفوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۹۶ کل کشور به مجمع تشخیص ارسال شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان  در صحن علنی امروز (سه‌شنبه ۲۹ خرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح دو فوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۱۳۹۶ کل کشور، با ۱۷۸ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در صحن بر نظر قبلی خود درخصوص این طرح که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود، اصرار کردند.

نادر قاضی پور به عنوان مخالف این طرح گفت: در این پیشنهاد بودجه ۱۸ ماهه می‌شود، در حالی که قبلا برای واحد‌های عمرانی تا آخر تیرماه سال بعد مهلت جابه‌جایی اسناد در نظر گرفته شده بود و اکنون نمایندگان با این طرح به دنبال اضافه کردن دو ماه دیگر به مهلت قبلی هستند.

وی افزود: با افزایش ۶ ماه دیگر به قانون بودجه‌ای که باید در ۱۲ ماه اجرا شود، مشکلات عدیده‌ای برای خزانه ایجاد می‌کند، چراکه خزانه می‌خواهد اعتبارات هر سال در همان سال هزینه شود.

همچنین محمدحسین فرهنگی به عنوان موافق این طرح اظهار کرد: این موضوع در بودجه سال گذشته نیز آمده بود، ولی مخالفت شورای نگهبان با این طرح در قانون بودجه سال ۹۶ امری قابل تأمل است و به همین دلیل علی رغم مخالفت شورای نگهبان کمیسیون مربوطه بر مصوبه قبلی اصرار کرده است.

پزشکیان که ریاست مجلس را برعهده داشت پس از تصویب این طرح و اصرار نمایندگان بر مصوبه قبلی گفت: این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار