تماشای فوتبال جهانی با همت متخصصان ایرانی/ ۹۳ درصد از ایرانی‌ها می‌توانند مسابقات جام‌جهانی را تماشا کنند

تماشای فوتبال جهانی با همت متخصصان ایرانیقائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه، با تشریح اقدامات فنی انجام گرفته برای پوشش مناسب بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ از تشکیل ستادی برای نظارت بر پوشش کامل و حداکثری این بازی‌ها خبر داد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه، با تشریح اقدامات فنی انجام گرفته برای پوشش مناسب بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ از تشکیل ستادی برای نظارت بر پوشش کامل و حداکثری این بازی‌ها خبر داد.

محمد فهمی حشیانی، در خصوص تدابیر ویژه اندیشیده شده برای جام جهانی روسیه گفت: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده در معاونت توسعه و فناوری رسانه ستاد متمرکزی با هدف پوشش کامل و حداکثری بازی‌های جام جهانی، شکل گرفت.

در جلسات متعدد و مداوم این ستاد، تمامی بخش‌ها و زنجیره زیرساخت تولید و انتقال و انتشار به دقت بررسی شد و با تدابیر اتخاذ شده وظایف هر یک از بخش‌های معاونت مشخص و عملیلت اجرایی آغاز شد.

وی افزود: اولین موضوع اساسی و اصلی برای پوشش کامل این بازی‌ها حوزه تولید و پخش بود که معاونت توسعه و فناوری رسانه با همکاری معاونت سیما و معاونت صدا، سعی در فراهم کردن شرایط و زیر ساخت‌های مطلوب برای تولید برنامه‌های مرتبط با جام جهانی کرد. در حوزه تولید سیما، زیر ساخت‌های مطلوب و مناسبی در حوزه برق اضطراری و فوق اضطراری و همچنین در بخش تاسیسات برودتی فراهم شد تا در کنار آماده سازی استودیو‌های مرتبط با جام جهانی و تولید برنامه‌های زنده و ضبط شده با تلاش همکاران معاونت سیما به نحو شایسته‌ای این برنامه‌ها پوشش داده شوند.

فهمی ادامه داد: در همین حوزه باید به موضوع پخش این برنامه‌ها نیز اشاره کنم که اداره کل فنی پخش معاونت توسعه و فناوری رسانه، چه در بعد دریافت با کیفیت بالا و چه در موضوع تحویل این تصاویر به شبکه‌های هدف، تمهیدات لازم را به کار گرفته است.

قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه در ادامه به شبکه‌هایی که پخش این مسابقات را به عهده دارند، اشاره کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده وظیفه اصلی پوشش مسابقات جام جهانی برعهده شبکه تلویزیونی سوم سیما بوده و شبکه ورزش نیز به عنوان مکمل برنامه‌هایی را برای پوشش مسابقات تدارک دیده است. همچنین شبکه رادیویی ورزش وظیفه اصلی پوشش مسابقات را برعهده دارد و دیگر شبکه‌های رادیویی نیز در بخش‌های مختلف همکاری خواهند کرد.

فهمی حشیانی در خصوص نحوه پخش این بازی‌ها گفت: در پخش زمینی این مسابقات به عنوان بستر و محمل اصلی سیگنال رسانی به مخاطبان، به گونه‌ای برنامه ریزی شد تا حداکثر پایداری و حداقل قطعی‌ها را شاهد باشیم. لذا حراست و مراقبت از بستر ایمن سیگنال رسانی زمینی، افزایش کارایی سیستم‌های ارتباطی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی هدف غایی این بخش بود.

در این مسیر اداره کل فنی پخش موظف است با همکاری اداره کل ارتباطات زمینی و اداره کل فناوری فضایی و ماهواره‌ای مناسب‌ترین تصاویر با بهترین کیفیت را دریافت و تحویل شبکه پخش فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی اف ام کشور کند و در نهایت سیگنال با بهترین کیفیت، تحویل مخاطب خواهد شد.

او با اشاره به دریافت تصاویر با کیفیت بالا HD مسابقات جهانی فوتبال گفت: در موضوع انتقال و انتشار تصاویر دریافتی در شبکه‌های ملی کشورمان به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد، بایستی از بستر زمینی و فرستنده‌های زمینی استفاده کنیم. به همین دلیل با تدبیر و حمایت ریاست محترم سازمان و پیگیری و هماهنگی معاون محترم توسعه و فناوری رسانه و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت کشور شرایط لازم باهدف پوشش حداکثری شبکه‌ها فراهم شد. با توجه به بکارگیری تمامی تمهیدات لازم امیدوار هستیم در این دوره از جام جهانی، سطح پوشش بازی‌ها برای هم وطنان عزیز رشد چشمگیری داشته باشد.

فهمی حشیانی در ادامه به پوشش سیگنال رسانی جمعیتی بیش از نود و سه درصدی کشور اشاره کرد و افزود: باید از تمامی همکارانم چه در حوزه تهران و چه در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها علی الخصوص واحد‌های ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای و فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی اف ام مراکز صدا و سیما که تا آخرین لحظه برای بهره مندی حداکثری از بازی‌های جام جهانی تلاش می‌کنند، تشکر کنم.

قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه در خصوص تفاوت‌های پخش در این دوره نسبت به ادوار پیشین به موضوع پخش با کیفیت بالای HD برای اولین بار اشاره کرد و گفت: این جام جهانی به عنوان اولین جام جهانی مسابقات فوتبال است که ما بازی‌ها را با دو سطح کیفی SD و HD پخش می‌کنیم و هم چنین برای اولین بار از فضای مجازی برای پوشش مسابقات بهره برداری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته ما فقط از فرستنده‌های پخش زمینی برای پوشش بازی‌ها بهره می‌بردیم ولی امسال با سرمایه گذاری مناسبی که در حوزه فضای مجازی انجام شده و همچنین سیگنال رسانی مناسبی که در اختیار اپراتور‌ها قرار داده ایم، هم وطنان عزیز می‌توانند علاوه بر بستر‌های پخش همگانی صدا و تصویر، از حوزه‌های فضای مجازی، IPTV، OTT و همچنین اپراتور‌هایی که همکار سازمان هستند و روی بستر فضای مجازی، شبکه‌ها را پوشش می‌دهند؛ بهره‌مند باشند.

فهمی حشیانی در پایان به بسیج همگانی متخصصان و همکاران معاونت توسعه و فناوری رسانه اشاره کرد و افزود: همکاران این معاونت از مدت‌ها پیش برای برگزاری این رویداد مهم در آماده باش کامل به سر می‌برند و همکاران حوزه با آمادگی کامل در تمام طول دوره بازی‌ها وظیفه خود را به خوبی انجام خواهند داد و در صورت بروز هرگونه مشکل در کمترین زمان نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار