در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

انتقاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان تهران به صدور مدرک خوشنویسی توسط آموزشگاه‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران گفت:انجمن خوشنویسان فقط می‌تواند مدرک خوشنویسی صادر کند و آموزشگاه‌ها مجوزی ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند سالی است که تعداد آموزشگاه های هنری در اقصی نقاط کشور افزایش یافته و هرساله هنرمندان بسیاری در رشته های مختلف هنری توسط این آموزشگاه ها تربیت می شوند.

البته این آموزش ها بعضا مشکلاتی هم به وجود می آورد؛ به طور مثال چند وقتی است که بعضی از آموزشگاه های هنری در کنار آموزش خوشنویسی، آزمون های دوره ای این رشته را نیز برگزار و گواهی پایان دوره به هنرجویان اعطا می کنند.

از آنجایی که برگزاری آزمون های خوشنویسی و صدور مدرک برای پذیرفته شدگان تنها وظیفه انجمن خوشنویسان ایران است، مسئولان انجمن خوشنویسان این مطلب را پیگیری کرده و در حاشیه ورکشاپ «قلم های آسمانی» با مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران در میان گذاشتند.

بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران در خصوص این موضوع به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: هنر خوشنویسی یکی از هنرهای اصیل ایرانی است و انجمن خوشنویسان ایران نیز یک پیشینه بسیار درخشان بین هنرمندان دارد.

وی با بیان اینکه بقا و انسجام انجمن خوشنویسان مثال زدنی است، گفت: اگر احزاب سیاسی را هم بررسی کنیم، هیچ حزبی پیدا نمی شود که توانسته باشد با یک رویکرد مشخص سالها دوام آورد. اما  انجمن خوشنویسان 6 دهه است که بدون حاشیه فعالیت می کند و تعداد شبکه و شعبه های این انجمن قابل مقایسه با دیگر انجمن های هنری نیست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان تهران طی صحبت های خود مقابله با این اقدامات را از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد برشمرد و گفت: نباید اجازه دهیم که از نام انجمن خوشنویسان ایران سوء استفاده و جایگاه این انجمن تضعیف شود. آموزشگاه ها و مراکز مختلف اجازه تدریس و آموزش را دارند اما تنها مرکزی که مرجعیت اعطای مدارک ارزشمند خوشنویسی را داراست انجمن خوشنویسان است.

مریدی ادامه داد: تنها انجمن خوشنویسان می تواند میزان تخصص علمی و هنری یک هنرمند خوشنویس را تعیین کند. بنابراین آموزشگاه ها و مراکز خصوصی باید بر روی تدریس خوشنویسی متمرکز شوند و تعیین سطح هنرجویان را به انجمن تخصصی این حوزه بسپارند.

وی ضمن اشاره به آمادگی اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران برای حمایت از انجمن خوشنویسان ایران اظهار داشت: قرار است دو برنامه مهم به صورت مشترک توسط اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران و انجمن خوشنویسان ایران اجرا شود. یکی از این برنامه ها، برپایی همایش علمی و تخصصی پیرامون خوشنویسی است که در این همایش، خواستگاه های این هنر که امروزه مناقشاتی را پیش آورده بررسی می شود و سپس کارشناسان به توضیح جایگاه خوشنویسی در عصر تیموری، قاجار و صفوی خواهند پرداخت.

مریدی تصریح کرد: قرار است انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تهران «نشان تهران» را به چند تن از اساتید در رشته های مختلف اهدا کند. در همین راستا از انجمن خوشنویسان درخواست کرده ایم اساتیدی که علاوه بر دارا بودن مهارت هنری، مروج فرهنگ و اخلاق نیز هستند، برای دریافت این نشان به اداره فرهنگ و ارشاد معرفی کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار