افزایش قیمت نفت/ ثبات در بازار طلا

کاهش ذخایر نفت خام آمریکا باعث افزایش قیمت طلای سیاه شد.

افزایش قیمت نفت/ ثبات در بازار طلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) در بازارهای آسیایی با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با 22 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد) به 75 دلار و 30 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 27 سنت افزایش (معادل 0.4 درصد)، 65 دلار و 34 سنت در هر بشکه معامله شد.

مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته در یک گزارش هفتگی اعلام کرد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 15 ژوئن با 3 میلیون بشکه کاهش به 430.6 میلیون بشکه رسیده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که افزایش تنشهای تجاری میان آمریکا و چین هم بازار طلای سیاه را آشفته کرده است. هر دو طرف، کشور مقابل را به اعمال تعرفه های وارداتی تهدید کرده اند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به تازگی از اعمال تعرفه های وارداتی 10 درصدی روی برخی دیگر از محصولات چینی به ارزش 200 میلیارد دلار خبر داد. ترامپ اعلام کرد این تصمیم را به دلیل اقدام اخیر چین برای اعمال تعرفه های وارداتی بر روی 50 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی، اتخاذ کرده است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه هم قرار است در تاریخ 22 ژوئن در وین اتریش نشستی برگزار و درباره افزایش سطح تولید این سازمان مذاکره کنند.

در پی تقویت ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح در 11 ماه اخیر، بهای طلا پس از آنکه در معاملات پیشین به پایین ترین سطح در شش ماه اخیر رسید، امروز (چهارشنبه) با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1273.82 دلار معامله شد.

انتهای پیام/

قیمت نفت و طلا در روز بیستم ماه ژوئن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار