توجه به اعتماد سازی و آگاهی بخشی در جامعه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: اعتماد سازی و آگاهی بخشی در جامعه برای فاصله گرفتن از نشر برخی اخبار و اطلاعات نادرست مورد توجه قرار گیرد.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: روابط عمومی آئینه تمام نمای جریان خدمات رسانی در کشور است و هرچه در این زمینه ضعف و یا مشکلاتی وجود داشته باشد، مسئولیت خدمات رسانی و اطلاع رسانی نیز اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

طالبی افزود: جایگاه روابط عمومی در چند سال گذشته آنگونه که باید درک نشده است و نمود آن را در تنزل تشکیلات و جایگاه اداری روابط عمومی در بسیاری از بخش‌های کشور شاهد بودیم که خوشبختانه این موضوع با همدلی و پیگیری‌های صورت گرفته در استانداری یزد مرتفع و به جایگاه اداره کل روابط عمومی تغییر یافت.

وی خاطرنشان کرد: شروع کار دولت تدبیر و امید علاوه بر عدم دسترسی به برخی از ظرفیت‌های گذشته با شرایطی همراه شد که اهمیت فضای مجازی و سایر بستر‌های اطلاع رسانی به دلیل رشد و دسترسی مخاطبان چند برابر شده و به کارگیری روش‌های سنتی و عدم وجود برنامه‌ای واحد برای مدیریت و بهره مندی مناسب از این جریان، کارآیی مناسبی را رقم نزده است.

طالبی اظهارداشت: بر مبنای شرایط جدید لازم است بازتعریفی نسبت به شرح وظایف و مسئولیت‌های جدید روابط عمومی‌ها صورت گیرد زیرا جهت دهی و شناخت دقیق نسبت به افکار عمومی از یک سو و برقراری ارتباط و تعامل روابط عمومی با تمام بخش‌های سازمان و جامعه بسیار مهم و ضروری است.

نایب رییس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان تصریح کرد: درحال حاضر نشر برخی اخبار و اطلاعات نادرست در فضای اطلاع رسانی حاکم بر جامعه فعالیت برخی از دستگاه‌های اجرایی را مختل می‌کند و آرامش جامعه را بهم می‌ریزد و لازم است روابط عمومی‌ها برای آگاه بخشی و پاسخگویی به خوبی وارد عمل شوند.

وی افزود: شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان می‌تواند در قالب تدوین یک نظام ارزیابی به شناخت هر چه بیشتر عملکرد و فعالیت روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی مختلف کمک کند و بر این مبنا با اطلاعات حاصل شده می‌توان به رفع نقاط ضعف و بهره مندی از توانمندی‌های فعالیت روابط عمومی در جایگاه‌های مختلف سمت و سوی موثرتری بخشید.

طالبی خاطرنشان کرد: اعتمادسازی و ارائه نظرات مشورتی از دیگر کارکرد‌های مهم شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان محسوب می‌شود و در کنار برنامه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی که اهمیت بالایی دارد، توجه به اعتمادسازی در قسمت‌های مختلف و مرتبط با روابط عمومی اثرگذار خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود تصریح کرد: استاندار محترم و معاونان استاندار هر کدام به سهم خود با همدلی و یکپارچگی برای ارتقای جایگاه سازمانی روابط عمومی تلاش کرده و از تحقق این امر خرسندیم و در ادامه راه نیز این باور و حمایت بر مبنای ایفای نقش موثر ادامه دارد.


انتهای پیام/ ا

ضرورت بازتعریف مسئولیت روابط عمومی بر مبنای شرایط جدید در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.