وزش طوفان گردوخاک وشدید در سیستان /کاهش دیدافقی پرواز زابل-تهران را لغو کرد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک صبح امروز در سیستان به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسیدو دید افقی به ۱۵۰۰ متر کاهش یافت.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: وزش طوفان و گرد و خاک در منطقه سیستان از صبح امروز آغاز شده به نحوی که در ساعت ۸ صبح در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی زابل سرعت وزش باد به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید و شعال دید افقی به ۱۵۰۰ متر کاهش یافت.

ملاشاهی افزود: طبق آخرین پیش‌بینی انجام شده وزش طوفان در منطقه سیستان شامل ۵ شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان و تا پایان هفته تداوم دارد و در این مدت در نقاط مستعد، طوفان و گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در پی این شرایط جوی نامطلوب که باعث کاهش کیفیت هوای منطقه می‌شود، توصیه می‌شود افراد آسیب‌پذیر به ویژه بیماران، کودکان و افراد سالمند از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند و در صورت ضرورت حتماً از ماسک استفاده نمایند.

ملاشاهی اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری هواشناسی در روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده از شدت وزش باد در شمال استان کاسته می‌شود، اما مجدد از روز دوشنبه وزش باد همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان شدت می‌گیرد. همچنین در نواحی مرکزی و نوار شرقی سیستان و بلوچستان نیز تا پایان هفته علاوه بر افزایش غبار، وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر رخ می‌دهد.

لغو پرواز تهران زابل و بالعکس

حمیدرضا پارسا مدیر روابط عمومی فرودگاه های سیستان بلوچستان نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بنا به اعلام شرکت هواپیمایی ماهان پرواز شماره ۱۰۸۵/۱۰۸۴ امروز این شرکت در مسیر تهران زابل و بلعکس بدلیل تداوم طوفان و شدت گرد و غبار لغو شد.

گردوخاک میزان دید افقی را در فرودگاه زابل  کاهش داد.

انتهای پیام/ع

 

 

برچسب ها: آلودگی هوا ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار