رحمانی عنوان کرد؛

توسعه حمل و نقل عمومی در منطقه ۲۱ در دستور کار شهرداری

شهردار منطقه ۲۱ گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در منطقه ۲۱ دستور کار شهرداری است.

توسعه حمل و نقل عمومی در منطقه ۲۱ در دستور کار شهرداریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن رحمانی شهردار منطقه ۲۱ در نشست خبری که پس از بازدید اعضای شورای شهر از منطقه انجام شد با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی در دستور کار شهرداری منطقه ۲۱ است گفت: در این منطقه ۳ ناحیه و ۱۳ محله وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است یک سوم این منطقه صنعتی است و درواقع صنعتی ترین منطقه شهر تهران است.

رحمانی افزود: کمتر از ده درصد منطقه بافت مسکونی است، ۸۸ هکتار اراضی بایر نیز در این منطقه موجود است. ۲/۱ جمعیت شهرتهران در این منطقه ساکن هستند که تقریبا این منطقه ۱۸۶ هزار نفر جمعیت دارد‌ و بیش از سه چهارم جمعیت منطقه در تهرانسر سکونت دارند.

شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه این منطقه از نظر جمعیت رتبه بیستم در مناطق تهران را دارد گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شناور منطقه را تشکیل می دهند و به واسطه کار صبح ها به این منطقه می آیند و شب ها بازمیگردند.

وی افزود: لذا توسعه شبکه حمل و نقل ریلی یکی از مهم ترین رویکردهای شهرداری است در این راستا احداث مترو یا سیستم حمل و نقل ریلی تراموا در دستور کار است. سیستم حمل ونقل ریلی تراموا ارزان است و هزینه اضافی را به شهرداری متحمل نمی کند.

رحمانی با بیان اینکه دسترسی به این منطقه بسیار آسان است گفت: بزرگراه آزادگان، شهید لشگری( جاده مخصوص)، فتح(جاده قدیم) راه های دسترسی به این منطقه هستند که به عنوان فرصت تلقی می شوند.

شهردار منطقه ۲۱ تهران با بیان اینکه نوسازی ناوگان اتوبوس نیز در دستور کار شهرداری است گفت: با توجه به واگذاری اختیارات اتوبوس ها به مناطق امیدوارم فعالیت خوبی در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به پروژه حذف چراغ قرمز سه راه اندیشه گفت: این پروژه در روز میلاد حضرت امام علی (ع) در اسفندماه سال جاری افتتاح می شود.

رحمانی با اشاره به ورودی های غیر استاندارد سه راه باغستان در تقاطع فتح و شهریار گفت: ترافیک و تصادفات خاصی در این محدوده اتفاق می افتد و برای حل مشکلات هیچ راهی جز مشارکت وجود ندارد.

شهردار منطقه ۲۱ با اشاره به بحران آب گفت: بازچرخانی آب در دستور کار شهرداری منطقه ۲۱ است همچنین نگاه ما به رودخانه ورداورد و کن به عنوان جاذبه های گردشگری است و در همین راستا با صداوسیما تعاملاتی انجام شده است.

رحمانی از افتتاح اولین پل عابر پیاده در شهر تهران به روش مشارکتی خبر داد و گفت: شهرداری منطقه ۲۱ اعلام امادگی دارد به افرادی که طرح قابل اجرا داشته باشند کمک کند.

وی از مشارکت کودکان در جمع آوری زباله های بوستان های موجود در منطقه ۲۱ خبر داد و گفت: با تعامل با آموزش و پرورش به کودکان آموزش دادیم تا در جمع آوری زباله بوستان ها به شهرداری کمک کنند.

شهردار منطقه ۲۱ با اشاره به اینکه در آذرماه سال گذشته ۵۱۵ تن زباله خشک در روز جمع آوری می شد گفت: هم اکنون ۸ تن زباله خشک در روز جمع آوری می شود.

رحمانی با بیان اینکه آلودگی صوتی ناشی از هواپیما باعث سلب آرامش ساکنین بود گفت: با رویکردی که نمایندگان فرمانداری داشتند، تمام پرواز های شبانه ممنوع شد.

شهردار منطقه ۲۱ از نام گذاری درختان به نام کارمندان شرکت های منطقه خبر داد و گفت: ایجاد حس تعلق در بین افراد مسئله مهمی برای حفاظت از فضای سبز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این منطقه جز مناطقی است که کمترین بافت فرسوده را داراست. این منطقه در مناطق ۲۲ گانه رتبه بیستم در بافت فرسوده را دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار