دبیر هفدهمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران:

بی توجهی دولت به صنعت هوافضا مهاجرت نخبگان را به دنبال دارد

پازوکی کم توجهی دولت به صنعت هوا و فضا را موجب رکود این صنعت و مهاجرت محققان این بخش دانست.

بی توجهی دولت به صنعت هوافضا مهاجرت نخبگان را به دنبال داردافشین پازوکی دبیرهفدهمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران در گفت وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره این کنفرانس 2 روزه که  با محور‌های آیرودینامیک، پیشرانش، علوم و فناوری فضایی، دینامیک پرواز و کنترل و مدیریت صنایع هوافضایی آغاز به کار کرده است، گفت: در اسفند ماه هر سال، مهمترین رویداد‌ها و دستاورد‌های هوافضایی کشور، در قالب کنفرانس انجمن هوافضای ایران برگزار می‌شود، امسال هم این کنفرانس البته با کمی تاخیر در خرداد ماه بلافاصله پس از ماه رمضان و قبل از تعطیلات تابستان دانشگاه‌ها آغاز شد.

وی درباره علت تاخیرچند ماهِ برگزاری هفدهمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران اظهار کرد: در ابتدا یکی از دانشگاه‌ها میزبانی برگزاری این کنفرانس را برعهده گرفت، اما به دلیل شرایط مالی و اجرایی که برایشان پیش آمد، انصراف دادند و پس از آن دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اجرای این امر را پذیرفت.

پازوکی هدف از برگزاری این کنفرانس را ارتقای رشد و فعالیت‌های حوزه فضایی کشور عنوان کرد و افزود: این گونه همایش‌ها فرصتی برای فعالان حوزه فضایی کشور است تا به طور مستقیم دغدغه‌ها و مشکلات خود را با مسئولان مربوطه در میان بگذارند.

وی در ادامه با اذعان به کاهش چشم‌گیر شرکت‌کنندگان امسال این کنفرانس نسبت به سالیان گذشته، تصریح کرد: امسال بیش از ۴۰۰ مقاله به کنفرانس ارسال شد که با نظرهیات داوران، ۲۲۰ مقاله به مرحله نهایی راه یافتند که این میزان تقریبا نصف سال‌های قبل بود.

دبیرهفدهمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران دلیل این رکود را کم لطفی دولت نسبت به بخش فضایی دانست و تاکید کرد: دولت باید با برنامه ریزی‌های بلند مدت مانند سایر کشور‌های پیشرفته از جمله فرانسه به دنبال حفظ نیرو‌های متخصص خود باشد.

وی در پایان بیان کرد: وضعیت کنونی کشور به گونه‌ای است که بسیاری از این محققان و پژوهشگران فضایی در حال رفتن به سایر کشور‌های دارای صنعت فضایی هستند.

انتهای پیام/

مشکلات صنعت هوافضای کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.