امسال؛

پیش بینی بازدید 3.5 میلیون گردشگر از آذربایجان غربی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: امسال پیش بینی می شود تعداد گردشگران ورودی به استان، به سه میلیون و ۵۰۰ نفر برسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته سه میلیون و ۱۰۰ نفر گردشگر به استان سفر کرده اند و پیش بینی می شود امسال این میزان با ۲۰ درصد افزایش به سه میلیون و ۵۰۰ نفر برسد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی تعداد مسافران اقامت یافته داخلی در دوماه گذشته را ۱۹۶ هزار و ۶۵۶ نفر اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با سال ۹۶ که تعداد ۱۳۰ هزار و ۴۴ نفر بود رشد ۴۰ درصدی دارد.

حسین امامی با بیان اینکه در دو ماه گذشته تعداد گردشگران ورودی خارجی به استان ۱۱۹ هزار و ۳۳۹ نفر بود افزود: همچنین در دو ماه گذشته ۳۰۳ هزار و ۶۵۹ نفر گردشگر از طریق مرزهای استان به خارج کشور سفر کرده اند که این تعداد در مدت زمان مشابه پارسال ۲۰۳ هزار و ۴۶۹ نفر بود.

امامی به برنامه های این اداره کل در جذب گردشگران تابستانی اظهارداشت: با توجه به طبیعت بکر  و پتانسیل بالای استان در حوزه طبیعت گردی  امسال ۴۰ روستای هدف گردشگری از ۵۹ روستای هدف گردشگری در استان توسط ستاد خدمات سفر برای حضور مسافران تابستانی فراهم می‌ شود .

وی سهولان مهاباد، سوله دوکل، مارمیشو، تالاب کانی برازان، تپه حسنلو، سد شهرچایی و روستاهایی که دارای زیارتگاه هستند را از جمله این روستاهای هدف گردشگری معرفی کرد و اظهارداشت: در تابستان امسال، ۱۸ دستگاه دولتی و ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم درگیر به ارائه خدمات رفاهی و گردشگری به مسافران آذربایجان‌غربی هستند.

آذربایجان غربی با بیش از یک هزار ۶۰۰ اثر ثبت شده ملی، ۵۸ منطقه نمونه و ۱۳ مسیر بکر گردشگری یکی از قطب های مهم گردشگری کشور به شمار می رود.

انتهای پیام/ع

بازدید از گردشگران از جاذبه های طبیعی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.